hetes jég

hetes jég

A bejegyzés trackback címe:

https://7sjeg.blog.hu/api/trackback/id/tr3912143897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orica Középföldi 2017.01.26. 09:47:37

@parti_giano:

Igaz, és megértetni a fiatalokkal, hogy miért és hogyan kell ez ellen védekezni, szinte lehetetlen.

A napokban láttam egy dokufilmet a Bletchley Parkról. Sokat foglalkoztak benne az adathalászattal, a következtetésekkel, ami a sikerhez vezetett. Az ilyen tevékenységet űzőkre máig érvényes Churchill mondása: olyan arany tojást tojó libák voltak, akik sohasem gágogtak.

A pszichológia persze más, és ezek nem bagdys szinten űzik.

Orica Középföldi 2017.01.27. 06:54:35

Jó reggelt!

Olvasom, hogy a szcientológiai egyház volt vezetője (Weith Katalin) mozgalmat alapított. Megnéztem egy beszélgetést vele. Elképesztően szórakoztató, hogy olyan demokrácia létrehozásáról beszél, ami még soha nem volt Mo-on.
Most hívja őt a politika. Tenni akar.
Agymosásnak nem is a legrosszabb.

2017.01.27. 11:02:47

@Orica Középföldi:

Talán felismerte, hogy a scientológiai egyház építésében használatos technikák milyen eredményesen használhatók a napi politikában.

Orica Középföldi 2017.01.27. 11:58:32

@Eszter68:

A technikák nem ismeretlenek. Sokan, sokfélére használták. Mondjuk a demokráciához nincs köze. A nő elképesztően ügyes. Amíg néztem a beszélgetést, az jutott eszembe, ilyen egy civilizált angolna. Nincs kedvem előkeresni a sajtóreakciókat a székházügyre.
Maradjunk annyiban, azt se hiszem el neki, ha azt mondja, kék az ég.

Orica Középföldi 2017.01.27. 14:42:45

Bakker:)))))))))) Ritka tenyérbemászó ez a Náray-Szabó.

Olvasom, hogy Náray-Szabó Gábor akadémikus, a Professzorok Batthyány Körének elnöke egy interjúban a szervezet tagjainak Orbán Viktorhoz való viszonyát az alábbi hasonlattal fejezte ki: „Olyanok vagyunk, mint a Pinokkió kis tücske, aki alapvetően szereti a gazdáját, de mindig figyelmezteti őt, ha nem jó irányba indul el.”
Hát ilyen az, amikor a műveletlen ám öntelt professzorok valami nagyot akarnak mondani. Ugyanis ezek a professzorok legfeljebb a lebutított Disney-változatot ismerik, a rajzfilmet, de nem tudnak semmit az eredeti könyvről, amelyet 1881-82 között egy Carlo Collodi nevű olasz író írt, Le avventure di Pinocchio címmel. Az eredeti regény kegyetlen és brutális. Csak jelzem: Pinokkió a regényben rettenetesen gonosz és kegyetlen, s az emlegetett tücsköt megöli, amikor az jó tanáccsal akar szolgálni neki. Pinokkió folyamatosan csak rossz dolgokat tesz, s egy ízben szamárrá változik. Aztán meghal, ráadásul úgy, hogy felkötik. Ja, és még érdekes lehet az az epizód, amikor a Róka és a Macska, két echte maffiózó ráveszi Pinokkiót, hogy ássa el a pénzét, mert az majd kikel. Ám a két maffiózó röhögve lopja el Pinokkió pénzét.
Azt meg csak zárójelben jegyzem meg, hogy „Gazdának”Joszif Visszarionovics Sztálint hívták a talpnyalói, beleértve magát Rákosi elvtársat is.
(Gábor György)

Orica Középföldi 2017.01.27. 14:52:02

Kedvelem ezt a fiút:)

A mexikóiakkal fogjuk megfizettetni a falat a határon! - harsogta Donald Trump. Aztán ennek érdekében kivet egy 20%-os importvámot a mexikói termékekre. Amit értelemszerűen az amerikai fogyasztók fognak kifizetni.
Ja, ha klímaváltozás tagadása is azt jelenti majd a gyakorlatban, hogy jó nagy adót vetnek ki a fosszilis energiahordozókra, akkor részemről rendben van. :-)

(Jávor Benedek)

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.01.28. 09:43:14

@Orica Középföldi: ez a kör túlnyomó többségében orvosokból áll, egy-két bölcsész van csak.
szakirodalmi olvasottságuk átlagosan 3-4 szaklap, mit vársz tőlük? mikor szembesültem, hogy pápai páriz neve nem mond semmit nekik.

"szereti a gazdáját" egy másik megközelítés a sztálinos mellé: gazdatest-parazita. ha már biológia.

Orica Középföldi 2017.01.29. 09:14:18

@parti_giano:

Ezek még csak nem is paraziták.

Más.

Olvasom, hogy Vona az ő néppárti vállán vinné át Mo-t a XXI.sz.-ba. Küldetésük van.
Hát, nekem nem opció, akármilyen jó munkát végzett a sámán.

mackó manó 2017.01.29. 18:00:58

@Orica Középföldi:

Vona Gábor és az ő cipekedő keshedt válla legfeljebb az egymás hegyén hátán csúszkáló szardarabok harcát az arany WC keféért jelenítheti meg, s akinek az eszelős tekintetével észlelt zenit is legföljebb a Himalájának vizionált WC pereme, a deszka pedig már maga az Univerzum, a lehúzó fogantyúja pedig egyenesen a halál. Maholnap saját külön víz- gázvezeték szerelőért kiált.
Vona Gábor és a XXI. század? Úgy látszik szarrá ment az időgép.

Orica Középföldi 2017.01.29. 20:25:30

@mackó manó:

Ez ugyan egy két éves cikk, már akkor is összevissza beszéltek, sok minden változott azóta, de tökéletesen jellemzi Vona szellemiségét.

www.origo.hu/itthon/20150219-habsburgok-es-szalasi-tisztelete-vona-gabor-akademiajan.html

Orica Középföldi 2017.01.30. 06:54:04

TWÁ legutóbbi bejegyzéséhez betett egy régebbi publit. Ismét rájöttem, hogy érdemes időnként visszaolvasni a palit. Könnyen felejtünk.

www.facebook.com/Wblog/posts/1489498341080012

Orica Középföldi 2017.01.30. 07:49:22

Kezdek magamra találni az ínhüvelygyulladásból, ezért kalandoztam egy kicsit.

Imádom Gálvölgyi utánozhatatlan, elegáns humorát. A kérdésre, meddig lehet színész a színész:
Hacsak nincs szervi baja az embernek, bármeddig lehet bírni, mert tényleg agy kérdése minden. Persze az agyat tréningezni kell. Páger Antalnak, akivel volt szerencsém játszani, nyolcvan-valahány éves korában semmilyen problémát nem okoztak a szerepei. De ismerek olyan kollégát, aki huszon-valahány éves, és annyit sem tud megjegyezni, hogy jó reggelt kívánok.

Ezt meg érdemes elolvasni, ha lehet, megnézni:

hvg.hu/kultura/20170127_Igy_valik_egy_joravalo_ember_egy_szornyu_eszme_kiszolgalojava__interju_Galvolgyi_Janossal

Orica Középföldi 2017.01.30. 07:53:34

Eszter, ezt külön neked. Nincsittről jutott eszembe a kőbunkó.

librarius.hu/2017/01/28/tudod-hogy-ki-a-kobunko/

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.01.31. 12:04:30

hehe. néztem.

www.atv.hu/belfold/20170130-botrany-a-csatt-felvetelen

nagyon jó. írtam is gulyásnak, hogy jó volt, nálam elmegy docensnek, megköszönte.

Orica Középföldi 2017.01.31. 12:10:25

Ahogy elnézem, lassan az én naplómmá szűkül ez a blog. Na mindegy, ezt mégis megosztom.

Megnéztem a Hirtv Szabadfogás c. műsorát. Bizisten rég szórakoztam ilyen jól. FankaDeli akkorát alakít, ami bármely kabarénál jobb.
A faszi polihisztornak nevezi(te) magát, ami miatt akkora volt a felháborodás, hogy most levették az aláírást, és ő - lenyűgöző mérnöki aggyal (ezt különösen imádom:)) - indokolt.

Elolvasta, hogy mit jelent, és ő megfelelt ennek:))))))) Ez szent meggyőződése.

Ehhez képest -
nem tudja mi a különbség intrikus és ironikus között
nem tudja mit jelent a mentális kifejezés
Brüsszel szodomita
minden tudós nevében kikéri magának (egy véleményt, mondjuk Wahorn tényleg hülyeségeket mondott)
OV szereplése az MNB Lámfalussy-konferenciáján nagyszerű volt (ízekre szedték a többiek).

Többször hangosan kiröhögték, ami csak megerősítette. Ő tényleg egy ....

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.01.31. 12:54:41

kedves naplóm! én is láttam az műsort, amit szabadfogásnak neveznek. ott volt a magyar vidék leonárdója.... jókat röhögtem.
azt különben figyeled, kedves naplóm, hogy az a kis csintalan állandóan a tenyerébe temeti azt orcáját, mikor nem ő beszél?

Orica Középföldi 2017.01.31. 13:28:45

@parti_giano:

Csintalan nagyon látványosan tudja, egészen tahó módon a világ tudomására hozni, unja , amit hall. Mindig ilyen volt. Az olvasottság nem jár együtt a kultúra különböző szegmenseivel. Azt is tanulni kell, és ez neki nem fontos. Kár. Sokösszetevős az ok.

Leonardo megfordult a sírjában:)))

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.01.31. 13:43:46

@Orica Középföldi: mekkora polihisztor ez a davinci, holtában is forog. még ezt is tudja!

mackó manó 2017.01.31. 15:46:49

Kedves nem naplopó naplózók, nem ígértem semmit, és ezt sikerül is abszolválnom.
Amikor kétszeresen áll fejre a világ(om) akkor nehéz bármit is írnom. Persze amúgy minden rendben, de talán el tudjátok képzelni, amikor a rend maga a struktúrába merevedett káosz, és a világegyetem csak egy gombostű hegynyi légypiszok a világ legegyszerűbb kérdései mellett.
Mindazonáltal nem tiltott, sőt kívánatos, hogy írjatok posztot, esszét, egypercest, novellát, értekezést, vagy villámtréfát mennykő nélkül, vagy kénkőszagú áldást a tudjuk kire, szóval egyszóval bármit, de ne egy szóval... bár egy szónak is meg lehet a maga ereje, veleje, helye s főként alanya vagy célja. Ha ül. ha már áll, az már alaposabb megfontolást igényel, sőt körüljárásra ad alkalmat, hisz továbbállhat, elillanhat, alakot változtathat, gúnyos grimaszba terpeszthet, vagy egyszerűen csúfot űz fűzből, szűzből, nyűgből és akármiből - alkalomadtán közbeszerez, eltitkol, jóváír, letagad, cáfol, meghazudtol, ellenrivalg, Szélsőséges esetben ave maria. de legalábbis péter apostol, hacsaknem Jézus krisztusra is megesküdik háta mögött kampózott ujjal gondolván a felmentő fiókba rejtett istentagadással, Mindent lehet. vagy legalábbis majdnem mindent. Abbahagyni- Nem.
Szóval nosza.
Tessenek róni a sorokat, mind, akinek csak van ideje, kedve. Mégsem írhatok ide időtöltésül egy fejlesztési koncepciót. Fej- és lesz- nélkül lehetne, de az meg hogy nézne már ki s főként be?! Ugye.
Még csak január van. Mi ez a csüggedt melancola, amikor van pepsi is és coca?!

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.01.31. 16:30:26

@mackó manó: jaj, napló manó, jól tudjuk, mit ígértél, de az nem a blogra vonatkozott, hanem a neten keresztül is ehető tötöttkáposztára. feltaláltad már?

mackó manó 2017.01.31. 16:59:37

@parti_giano:

Azt nem tudom, de már enni ettem. Épp ma!

mackó manó 2017.01.31. 17:17:22

@parti_giano:

Megrendítő lehet azzal szembesülni, ha az ellenzéki arc nincs beszarva, és nem lehet belefojtani a szót. Vajh mit szól a gazda?
Gulyás Mártonról is hamarosan kiderül, hogy vért iszik, lúdtalpa van, focizni sem tud,nem jár meccsre, nem szotyizik, és különben is ÁVH-s volt. Ha nem ő, és senki a családjából, akkor legalábbis a szomszéd harmadik unokatestvére. Csakhogy már finki mester is néz, hogy mi a rák van itt!?

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.01.31. 18:23:22

@mackó manó: már kezdődik, mert az írja gulyás, hogy a pesti srácoktól a plihál egy órán keresztül faggatta ma, hogy hol dolgozik. sőt, a műsor végén stefka nem is fogott vele kezet. annyira röhögtem, mikor ez a fasz zárug mondta, hogy mer szemtelenkedni gulyás stefkával, aki már letett valamit az asztalra, hiszen docens! utánanáztem, stefka címzetes docens a pázmányon, ahol konzervatív újságírást tanít a jogászpalántáknak, azaz "A rádiós és televíziós újságírás szakmai fortélyai mellett (szerkesztés, műsorvezetés, megszólalás stb.) a hallgatók megismerkednek a nyomtatott sajtó műfajaival: hírkészítés, tudósítás, interjú, riport, publicisztika készítése."

jak.ppke.hu/oktatas/oktatoink-kutatoink/stefka-istvan-9b1f4

csodálatos.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.01. 06:59:12

@mackó manó: a kkor jó reggelt! hatalmas jó reggelre gondolok, hogy lásd.

Orica Középföldi 2017.02.01. 08:08:29

@parti_giano:

Mondhatnám, hogy irigyellek. De nem. Aki képes Stefkát és Zárugot egy műsorban megnézni, az egy hős. Vagy perverz:))

Stefkának a büdös életben nem jött ki őszinte szó a száján, azt se tudja mi az. Bár!!! Mióta tudom, hogy milyen baromi kevés elég a polihisztorsághoz, és Deli teljesen őszintén és mély meggyőződéssel volt stupid, kételyeim támadtak.
Lehet, hogy bennem van a hiba? Rosszul ítélem meg a nagyszerűséget? Sokat várok el, miközben magam is kevés vagyok?
Na ezen még elmolyolok. Addig röhögcsélek a docens úron.

***
Elkezdtem olvasni TGM-et, aztán harmadánál úgy éreztem, kell még egy kávé:)

Orica Középföldi 2017.02.01. 08:46:41

@parti_giano:

dr. Michio Kaku videójáról meséltem. Kedvelem a palit, kiváló ismeretterjesztő műsorokat csinált.

***

Eljátszottam a gondolattal, hogy milyen levelet írna Pázmány az "egyetem" vezetésének:))

mackó manó 2017.02.01. 09:07:22

@Orica Középföldi:

Én is elolvastam, két szuszra.

TGM már annyira konstruktív, hogy már nem is TGM, hanem MGT. ('nálunk' az MGT Műszaki Gazdasági Tanulmány-t jelent)

mackó manó 2017.02.01. 09:25:06

@parti_giano:

Köszönöm szépen. Éppen hatalmas jó reggelre leltem, sosem fogom tudni meghálálni. Hacsaknem egészen kirívóan szép napot kívánok neked. Kérlek tedd zsebre, mielőtt lába kél. Az a biztos.

Olvastam, hogy Garancsi Fallosz Tornya nem lóg bele a Gellérthegy környéki városképbe és panorámába, továbbá -állította a tervező/ellő cég- a modernizálódáshoz hozzátartoznak ilyen monumentális faszok. Persze a várható/betervezett profit segít a murder-t modernnek láttatni.
Amúgy tényleg nem lóg bele, mert belehatol.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.01. 10:49:22

azért ez érdekes:
hír tv-ből atv lesz
atv-ből tv2 (most olvasom, hogy sváby is odamegy)
tv2-ből echo
echo-ból hír tv.

simicska, némethsanya, vajna és mészáros pókerezik, az osztó habony, kaszinótulaj orbán.

Orica Középföldi 2017.02.01. 11:23:28

@parti_giano:

Biztos vagy a tulaj személyében?:)))))

***
Sváby 10 éve is gáz volt. Nem lehet ekkora a nyomor a seggnyalóknál.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.01. 11:57:21

@Orica Középföldi: ha rosszmájú akarnék lenni, akkor annyi csak az atv-s változások oka, hogy némethsanya iq tesztet csinált a hívek körében.

guma 2017.02.01. 15:14:52

@Orica Középföldi:

szenzációs vagy! :)))

életbe tartod amit kell...

néha @parti_giano: ís sziporkázik egyet és mi többiek olvasgatunk, olvasgatunk...

@mackó manó:

legalább jobban veszi az akadályokat, mint én. tehát: gratula neki! :)))))

2017.02.01. 15:51:16

@parti_giano:

Konzervatív újságírás? Jogászpalántáknak?

Ez is elég morbid.

guma 2017.02.01. 16:24:31

@parti_giano: :)))

ez valóban félelmetes - mentettem is a blogra, azért is mert volt egy másik írás ami ennek a gazemberségnek folytatásaként (vagy alkalmazáséval) szedi a gyümölcsét....

Orica Középföldi 2017.02.02. 06:53:27

@guma:

Jóvoltodból Cohen dörmög hajnal óta a fülembe:))

Egyébként meg a fenét. Svalbard urának lefagyhatott a keze, Sir segge alatt is odafagyott a gyékény valahova, Jenőke fagyott paragrafusokat próbál felmelegíteni, Jég fiókcentrikus világképe pulzálva szűkül-tágul orvos-betűméret- képernyő- napszemüveg körben, Bella meg szűkmarkúan méri pazar humorát.

Az emlékeimből élek:)))

Orica Középföldi 2017.02.02. 07:38:29

Percek óta röhögök. Legjobb duma Trumpról: vén szöszke:))))))))

Orica Középföldi 2017.02.02. 10:29:34

Tényleg csodás dolog a net:)) Soha nem tudom meg, hogy létezik ilyen oldal, ha Péterfy nem szemlézi. Jók a kommentek is.

Bizarr, de szórakoztató valláskárosult vélemény a Kitömött barbárról. Mintha egy gyerekkel pont akkor énekeltetnék el a "Hull a pelyhes" -t, miután egy gonosz nagybácsi elárulta, hogy nem is létezik a Mikulás.
(Péterfy Gergely)

www.facebook.com/gergelypeterfy/posts/1232614446819695

Orica Középföldi 2017.02.02. 17:25:05

@parti_giano:

Tudom, hogy az ilyen típus döbbenetesen termékeny, ha plusszként küldetéstudata is van, de ez meglepett. Bele fogok olvasgatni, mert kíváncsi vagyok, hogy hasonló színvonalú-e, mint az irodalomkritikája.A homeopátia külön kedvencem.
Tagadhatatlanul jól ír, na de amit!

Orica Középföldi 2017.02.02. 19:16:57

Politikamentes kérdés az energetika - nyilatkozta Vlagyimir Putyin, de a mondatot nem tudta folytatni a röhögéstől.
(Jávor Benedek)

***

Úgy tűnik komoly meccs lesz a Merkel-Schulz küzdelem. Megjegyzem nem értem miért indul Merkel újra.

mackó manó 2017.02.03. 14:47:13

@Orica Középföldi:

"Megjegyzem nem értem miért indul Merkel újra."

Mert Merkel választás útján akarja eldönteni a választását. Ez már maga a predesztináció. Konzervativizmus mindörökké. És aztán még keddenként és csütörtökönként repeta.

mackó manó 2017.02.03. 15:01:41

Meg kell vallanom, hiányzik Putyin. Annyira jó volt a fél várost megkerülni hazafelé! El is gondolkoztam azon, mi végre is van a TEK, a rendőrség, a biztonsági szolgálat; ezé is -azé is, ha csak úgy képesek a kiemelt személy biztonságát biztosítani, hogy gyakorlatilag kijárási tilalmat foganatosítottak. Eddig nem nagyon foglalkoztatott a nem nevesítettek jólléte. De most már drukkolok. Mert nehogy már a pelenkájukat is velünk cseréltessék. Aki be van szarva, ne leplezze, hogy szaros. Szarháziakból meg van bőven.
Aztán még az is eszembe jutott, hogy fogják 'ezek" az olimpia biztonságát garantálni? Rendezzünk inkább olimpinát. Olimpiha!

Orica Középföldi 2017.02.03. 16:23:06

@mackó manó:

Akkor bővebben.
Volt egy nagyon sikeres első ciklusa, amivel megnyerte a másodikat is. A harmadik már sokat őrölt rajta. A politikában/val töltött napok triplán számolandók, és most az igazi politikusokra gondolok. (Nem a szarházi rettegő diktátorokra).
Én igazán nagyra becsülöm, és sajnálnám, ha a világ változásait az ő nyakába varrván bukna a negyedikben., márpedig ez komolyan sanszos.
Schulz messze van tőle képességekben.

mackó manó 2017.02.04. 06:04:24

@Orica Középföldi:

Jó reggelt!

"A politikában/val töltött napok triplán számolandók,"

Viszont a nők kétszer többet bírnak, mint a férfiak:)

mackó manó 2017.02.04. 06:16:09

Fenntartva a tévedés jogát, úgy vélem, hogy Németország a befogadás és az elutasítás között fog választani s az a nem német, de uniós polgár aki úgy gondolja, hogy az elutasításnak kellene győzni, megfeledkezik arról, hogy igen könnyen az elutasítottak között találhatja magát.
A válságot már mindenképpen Merkelhez kapcsolják, érthetőnek találom, hogy 'szépíteni' akar.

Orica Középföldi 2017.02.04. 06:42:51

@mackó manó:

Jó reggelt!

Nem olyan a csillagok állása, ami a szépítés lehetőségét jelezné. Káoszt jelez a kristálygömb.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.04. 09:37:41

@Orica Középföldi: azért jég fejét kristálygömbnek nevezni, hallod! a zavarost nem kifogásolom.

Orica Középföldi 2017.02.04. 09:55:03

@parti_giano:

Pedig aki a házasság és a logika között bárminémű összefüggést tételezett, annak nem csak fiókjai vannak, hanem kristálygömbje is. Na jó, azt is fiólkban tartja:))

Orica Középföldi 2017.02.06. 08:08:10

Jó reggelt!

Elméláztam a hét végén, vajon ki gondolja komolyan, hogy Lengyel László itt még labdába rúghat. Szürke pulóvere már olyan dohot áraszt, hogy méltósággal csak egyet tehetne, visszavonul.

Demeter kirobbanása a szociktól ugyanolyan volt, mint a berobbanása. Senki nem tudta honnan és miért volt a villámkarrier, na jó, a pletykák igen, és csak idő kérdése volt a lufi kipukkanása.
Abban tökéletesen igaza van, hogy a szocik már csak a szék megtartásában érdekeltek, de gondolom, erre a lépésre nem egészen érdektelenül szánta rá magát.

A szocik valóban elkényelmesedtek, begyepesedtek, (ugarnak nem kihívás) megkockáztatom, lebutultak. Ez mondjuk nem volt nehéz.
Mindezek megerősítenek abban a sejtésben, hogy Botka bejelentkezése provokáció egy szakítópróbához. Ő is tudja, hogy feltételei teljesíthetetlenek - a mai felállásban.

Szigetvári visszalépése a kudarc beismerése. Juhász nem alkalmas pártelnöknek, be fog darálódni. A párttal együtt.

Sajnálom, de Gyurcsányon is túllépett az idő. A vele tartók olyan ballasztot jelentenek neki, amivel nem tud mit kezdeni. Nélkülük se.

Abba már bele se gondolok, hogy az öregek mit kavarnak a háttérben, érdektelen. Mészáros Tamás mint tanácsadó, érdektelen.
Lengyel László, mint főrendező, vagy mint dramaturg, érdektelen.

Csúnya kifütyülés lesz a vége.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.06. 10:02:19

@Orica Középföldi: aham, a moma kimaradt a felsorolásból, ami jó. bennük még bízhatunk. vagy a liberálisokban.

Orica Középföldi 2017.02.06. 10:35:03

@parti_giano:

Illatok, ízek, hangulatok, pillanatok hosszú időre meg tudnak őrződni. Róluk semmi:))

Ez persze nem igaz így, Bokros (ő a moma ugye?) szerzett néhány nehezen felejthető pillanatot, ami nem ekvivalens az előző mondatban foglaltakkal.
Fodor ennyit se.

jaegtoer 2017.02.06. 14:24:24

@Orica Középföldi:

Egy posztot próbálok összeizzadni, amit két mondatban bevéstem a Vincenthez.

Nem azért nem tudunk polgári demokráciát csinálni, mert nincs egy rendes párt, hanem azért, mert nincsenek polgárok.
Egy rendes baloldali párt sem feltétlenül azért nincs, mert szar az mszp, hanem azért, mert még mindig sok a ballaszt a népesség soraiban is. Bele van vésődve a winchesterekbe az ingyenebéd meg a készpicsamelegmálé.
Keresztény országot sem lehet csinálni, mert hiányzanak hozzá a keresztények.
A demokrácia meg alapvetően azért nem megy, mert nincsenek demokraták. Akik voltak megholtak, aki meg még él, annak meg szaga van.
Van viszont ellenben és mindazonáltal madárinfluenza, régen tépő balsors, redukált rónaság, optimalizált Karpáti bércek, hó és latyak és nem sokára jő a tavasz.
Ezért aztán fel a fejjel, amit ma megehetsz ne halaszd holnapra, őrüljünk a mának, mert a holnap rosszabb lesz, mint a ma, és Herder különben sem volt egy vicces ember.

mackó manó 2017.02.06. 14:35:00

@Orica Középföldi:

"Pedig aki a házasság és a logika között bárminémű összefüggést ...."
Normális emberek normál üzemmódban legalább néhány feltétel fennállását vagy teljesülését figyelembe veszik, netán mérlegelik. Szóval azért van rá precedens, hogy a logika és a házasság nem egymást kizáró tényezők. Már/még én is hallottam olyan elvált emberről, aki logikusan házasodott és tök logikai alapokra csüccsenve vált el.
Hogy én hogy s mint, - az egy másik széljegyzet a margón túl, vagy a mangón innen.

mackó manó 2017.02.06. 14:47:26

@parti_giano:

Figyelek! Mindig öröm, hogy számíthatok rád zavarodott fejemmel. Vagy anélkül. Akár üres, akár kristállyal, akár az avarral van tele.
Hiába na! Reformokra szorulok. Persze most már nem éri meg kockáztatni. erre a kis időre, ráadásul egyre gazdagabb vagyok, végtagokban egyéb testrészekben... szabályosan dúskálok az eddig észre sem vett lábakban, vállban, nyakban, izületekben, csigolyákban, könyökömből is már kettő van, eddig csak egy......miegymás.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.06. 16:13:21

@Orica Középföldi: vakondokok ássák alá a dk-t. aztán jön a 4-es metró, oszt kizavar mindenkit az erdőből.

Orica Középföldi 2017.02.07. 06:37:18

@jaegtoer:

Nekem elég volt a két mondat a vincenten, hogy elinduljon az agyam. Reggel óta azon morfondíroztam, hogy az ember többé-kevésbé otthonról hozza a jobb, bal, keresztény értékrendet, na de kiből lesz demokrata? És hogyan?

Orica Középföldi 2017.02.07. 07:11:10

Folyt:)) Hamarabb elment.

Nem is igazán jó a jobb-bal besorolás, inkább konzervatív-felvilágosult, amihez nem szükségszerűen kapcsolódik a kereszténység,, vagy amit sokan annak vélnek. És mégis, hisz a tíz parancsolat akkor is a vérünkké vált, ha nem kötődik hozzá bálványimádás, nem helyettesíti dogma, nem veszik el, oldódik fel a tartalom a formában, nem tolom át a felelősséget minden következményével együtt Istenre, Teremtőre, akárkire.

És innen folytatom a töprengést, hogyan is lesznek a demokraták? Merthogy azt is tanulni kell.

Tegnap TWÁ megjegyzést fűzött egy indexes cikkhez:
Részproblémának tűnik, de nem az. Régóta mondom, hogy az oktatásban pont az lesz, mint a szintén gatyáig lerohasztott egészségügyben: haldoklásra elegendő alapszolgáltatás, minden más saját zsebből.
Ezen a körön épp átestünk, ugyanezt tapasztaltuk: esélye nem lett volna a gyereknek fizetős előkészítő és időnként illiberális hangvételű otthoni dresszírozás nélkül. Ugyanígy fogja megszerezni az angoltudást vagy az informatikai ismereteket; iskolán és órarenden kívül. Ja hogy a szegény gyerekekkel mi lesz? Az ő dolguk, hogy lerontsák az országos átlagot, és felelősek legyenek a katasztrófáért, amit Balog páter és gyerekgyűlölő tettestársai rájuk szabadítottak.
index.hu/tudomany/2017/02/06/a_gimis_felveteli_mutatja_meg_hogy_a_magyar_iskola_mukodeskeptelen_kulonorak_nelkul/

Sir Bates dö Hól 2017.02.07. 14:18:45

@Orica Középföldi: demokrata akkor leszel, ha a tűzhöz nem engednek oda:-)...

Orica Középföldi 2017.02.07. 17:04:08

@Sir Bates dö Hól:

Ezen hosszasan és nagy élvezettel el tudnék vitatkozni veled.:)

***
A sötétedés hajnala megvan? Az nem egy Ossian-lemez, hanem a mi fényes jövőnk! Olvasom a Magyar Időket, ott virít benne egy szokásos nyomi civilezés, egyszerre röhejes és elszomorítóan beteg háborgás azon, hogy egyesek tüntetnek, petícióznak, pereket nyernek, esetleg segítenek másokon, akiket pedig hagyni kéne megdögleni; szóval olyasmiket csinálnak, ami egyébként alanyi joga minden magyar állampolgárnak, avagy civilnek. Mint ahogy az is, hogy eladja a lelkét a Magyar Időknek, és ilyen hülyeségeket irkáljon bele. De nem ez az érdekes, hanem a cím: AZ ELLENFELVILÁGOSODÁS HAJNALÁN.
Ehhez tudni kell, hogy az ifjúkonzik nagy része a felvilágosodástól számolja a világ tönkremenetelét, mert odáig minden a legnagyobb rendben ment, tisztességes vallásháborúkkal meg éhínséggel, mindenki tudta, hol a helye, satöbbi. (Természetesen az erről habogó idióták úgy képzelik, hogy ők minimum grófok lennének abban a rendes kerékvágásban, és véletlenül sem jobbágyok vagy nők.) Aztán az ember kiszimatolta, hogy a villám nem az isten nyila, és a gyermekágyi lázat sem a boszorkányok okozzák, amitől aztán kizökkent az idő, és most ezeknek a bátor kormánypárti fiúknak kell helyretolni azt. Ezen dolgoznak tehát.
Instant szócikk az újbeszélben: ellenfelvilágosodás. Volt rá magyar szó eddig is: SÖTÉTEDÉS. De azt még kicsit ciki lenne bevállalni annak is, aki már most is a sötétben érzi jól magát - gondolom, ezért ír a Magyar Időkbe.

(TWÁ)

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.07. 17:15:50

@Sir Bates dö Hól: akkor a jég igazi demokrata, csakhogy olvadozzon a dícsérettől.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.07. 17:21:24

@Orica Középföldi: ah, van egy újabb teória, miszerint a humanizmus a kezdet, mert luther osztotta az egységes egyházat, sárba húzta a papok tekintélyét stb... mandineren jelent meg a cikk, ahová a talitás barátnőd is írt már pubit. még szerencse, ez a szerencsétlen szerző még nem hallott az ortodox keresztényekről.

Orica Középföldi 2017.02.07. 19:20:28

@parti_giano:

Elolvastam. Még ízlelgetem a metafizikai öngyilkosság fogalmát.
Azért egy napra egy hülye, több mint elég.

Orica Középföldi 2017.02.08. 05:07:00

@Sir Bates dö Hól:

Tudom:) , de ne cseréld fel az okot az okozattal.

Sir Bates dö Hól 2017.02.08. 08:11:30

@Orica Középföldi: tudtam, hogy rád számíthatok:-)... (mellesleg a téma valóban érdekes... lecsúszom a szerről és elkezdem)

Orica Középföldi 2017.02.08. 08:34:54

Egy kicsit pikáns, de inkább szórakoztató kis történet.

Megjelent egy interjú.

fesztival.mandiner.hu/cikk/20170201_rosta_maria_interju_maga_prud

Első reakció:

www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1231914760219788&id=100002038264412

Második reakció:

www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1232175306860400&id=100002038264412&pnref=story

Nagyon ritkán olvasok önként mandínert. Nem olvasok, nézek, hallgatok Stumpfot. Belőle 12-nél több fér egy tucatba.

Bella! Talitás publit se olvasok:))

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.08. 10:40:58

@Orica Középföldi: gondoltam, cukkollak egy picit, mert múltkor az jegyezted meg, hogy jól ír a talitás hölgy. stumpf meg rosszul értelmezi a cipész a kaptafánál szlogent, de majd ápdét norbi ellenfelvilágosítja.

Orica Középföldi 2017.02.08. 11:06:23

@parti_giano:

Héhéhé! Nem azt írtam, hogy jót ír, hanem jól. Könnyed, emészthető stílus, jó átvezetések, finom bigottság, egyszóval jól csomagolt üzenet az "értőknek".

Jut eszembe, mondtam már, hogy egy görény vagy?:))))

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.08. 11:15:52

@Orica Középföldi: nem, még sohasem mondtad. tényleg így gondolod? álmélkodom most.

mackó manó 2017.02.08. 13:31:07

@parti_giano:

Reggel akartam élesíteni a az új szörnyemett, de a T-Com szabotálta.

Annyit most siettemben azért megjegyzek arra a felvetésre, hogy: "ha így halad, még pők is lehet" ez minden bizonnyal sikeres projekt lehet, mert lassan oly sokszor támad pökhetnékem, hogy lassan tényleg egy pők leszek.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.02.08. 15:32:43

@mackó manó: új kütyü t-comtól? és pőK? akkor az lesz a pők handy! de maga nem ám!

Sir Bates dö Hól 2017.02.08. 22:21:16

@Orica Középföldi: akkor határozzuk meg, hogy mit értünk "demokrata" alatt...

Orica Középföldi 2017.02.09. 06:12:01

@Sir Bates dö Hól:

Na, ezen még kell molyolnom, pláne ha megpróbálom közös nevezőre hozni Bibót és Oszkót
Most éppen Bibót olvasok, és ijesztően aktuális/ismerős, pedig 70 éve írta.

„Abban a görcsös félelmi állapotban, mely elhiszi, hogy a szabadság előrehaladása veszélyezteti a nemzet ügyét, nem lehet élni a demokrácia javaival. Demokratának lenni mindenekelőtt annyit tesz, mint nem félni: nem félni a más véleményűektől, a más nyelvűektől, a más fajúaktól, a forradalomtól, az összeesküvésektől, az ellenség ismeretlen gonosz szándékaitól, az ellenséges propagandától, a lekicsinyléstől és egyáltalán mindazoktól az imaginárius veszedelmektől, melyek azáltal válnak valódi veszedelmekké, hogy félünk tőlük. Közép- és Kelet-Európa országai azért féltek, mert nem voltak kész, érett demokráciák, s minthogy féltek, nem is tudtak azokká válni." - A kelet-európai kisállamok nyomorúsága (1946)

mackó manó 2017.02.10. 06:34:28

@Sir Bates dö Hól:

A demokrácia illúzió. Az emberek nem egyenlőnek születnek, hanem különbözőnek. Az a körülmény, hogy általában megfelelnek a főbb ismérveknek, még nem predesztinálja őket arra, hogy emberi kiválóságukban nyilvánuljanak meg. Egyikük ilyen, a másikuk olyan, ezért aztán az emberek összessége olyan, amilyen. ha egyenként nézem, akkor ember, ha összességében - tömeg. Massza. Fogyasztó, Vevő. Eladó. És árucikk. Termék. A társadalom terméke. Van a melyikhez van termékismertető, van amelyikhez nincs. Mindettől függetlenül -a maga közegében- minden ember lehet kiváló.
Igen, kiváló. De mi is ez a kiválóság?
Nem születünk demokratának, mert inkább különbözőnek születünk. Azzá lehetünk, ha a körülmények összejátszanak ellenünk.

Orica Középföldi 2017.02.11. 08:13:11

@mackó manó: @Sir Bates dö Hól:

Nem teljesen forrott ki a véleményem, tehát lehet vitázni.

Először is Bibóval vitázom. Nagyon jól hangzik a megfogalmazása, de igen nagyvonalúan tételez olyan dolgokat, amik nem evidensek.

"Abban a görcsös félelmi állapotban, mely elhiszi, hogy a szabadság előrehaladása veszélyezteti a nemzet ügyét, nem lehet élni a demokrácia javaival."
Amikkel nem rendelkezünk, azzal nem tudunk élni. Nem jellemző, hogy a demokrácia görcsös félelmeket generál.

" Demokratának lenni mindenekelőtt annyit tesz, mint nem félni: nem félni a más véleményűektől, a más nyelvűektől, a más fajúaktól, a forradalomtól, az összeesküvésektől, az ellenség ismeretlen gonosz szándékaitól, az ellenséges propagandától, a lekicsinyléstől és egyáltalán mindazoktól az imaginárius veszedelmektől, melyek azáltal válnak valódi veszedelmekké, hogy félünk tőlük."

Ezt el tudom fogadni - nagyjából , de!
Ennek eszement sok feltétele van. Pl. egy olyan oktatási rendszer, ami nem funkcionális analfabétákat, vagy jobbágyokat bocsát ki. Egy olyan társadalmi légkör, ami felszabadít, ösztönöz és nem megaláz. Versenyben kristályosodó értékeket/érdemeket és nem kinevezés által szerzetteket. ( Na ez az illúzió, hogy ez vezet valahova, a korrupcióval szerzett gazdagodáson kívül.)

Bibónak a félelemről alkotott képe nem állja meg a helyét. Ez ennél sokkal bonyolultabb, mint ahogy filozófusként elintézi.

" Közép- és Kelet-Európa országai azért féltek, mert nem voltak kész, érett demokráciák, s minthogy féltek, nem is tudtak azokká válni."
Ez egész egyszerűen nem igaz, csak a mondat első fele.

***

" Az emberek nem egyenlőnek születnek, hanem különbözőnek. "

Nem egészen:)) Az emberek egyenlőnek születnek, csak különböző helyekre, annak minden előnyével és hátrányával. Ez nagyon széles spektrumot ölel fel.

A predesztinációval óvatosabban bánnék. Az eleve elrendelésről rendre kiderül utólag, hogy csak hatalmi játszmák eredményei.

Röviden ennyi, egyelőre.

guma 2017.02.11. 08:43:50

@mackó manó: :)))

együttérzek veled! engem a gép szabotál, de piszkosul...

tegnap pl a levelesem minden bejövő levelét sikerült törölnöm valahogy... :((((

ma hajnalban azonban valamilyen csoda folytán enged egy két dolgot. így gyorsan elmentettem pár dolgot egy posztba, amit még meg is jelentetett a rendszer (bár fogalmam sincs hogyan és miért de ezt is csak válogatja. komoly oktatásra szorulok, mert sok mindent nem értek itt sem)...

pl ezt sem engedte beilleszteni a hozzánk menekülő nyugatiak kapcsán gyűjtött vélemények mellé:

Na kik menekülnek hozzánk Nyugatról?
fedor.blog.hu/2017/02/10/na_kik_menekulnek_hozzank_nyugatrol
vagy a hvg- ből az egyetlen kérdést...

@Orica Középföldi:

fejtegetésed közel áll hozzám, főleg ha a fekete ruhás nővérre gondolok....

mackó manó 2017.02.11. 10:29:19

@Orica Középföldi:

Már többször megvallottam, hogy Jómagam, avagy rosszmagam nem vagyok demokrata, ellenben 'zsigereim mélyéig' egyetértek Menenius Agrippa meséjének mondanivalójával, [amelyre már szintén többször hivatkoztam: hu.wikipedia.org/wiki/Agrippa_Menenius_Lanatus_(i._e._503) ]

A demokrácia, a demokrata szavak (véleményem szerint) ideáltípusos fogalmak. Valóságban nemlétező társadalmi berendezkedéseket jelölő, illetve ideálisnak tekintett viselkedés minták vizionálására alkalmazott szavak.. Sokkal inkább viszonyítási fogódzók, mint valóságosan, a fizikai,-anyagi világban tetten érhető struktúrák, képződmények ill. emberi jellemzők.
Az Isten előtti egyenlőség is inkább csak képzet, (ha úgy tetszik emberi vágy, kívánság), mint transzcendens világban érvényesülő vagy érvényesíthető vagy megvalósuló állapot. Egy premissza.
Az anyagi világban, ahol a materialista megközelítésben az emberek valóságosan különböző fajta és különböző mértékű képességekkel születnek, hogyan is beszélhetnénk egyenlőségről? Nem inkább predesztinációról? Amelybe még az is belefér, hogy a génekbe kódolt program működteti azt a struktúrát amit jobb híján embernek nevezünk, (miközben bizonyított tény, hogy a működése leállását követően tömege bármilyen kicsi mértékben is kisebb lesz, és nem az utolsó lehelettel kisóhajtott levegő tömegével.

Vajon nem úgy van-é, hogy bármely szemlélettel vizsgáljuk a világot, az ember legfontosabb, legkiemelkedőbb, leglényegesebb tulajdonsága, öröksége, vagyona a többiektől való különbözőségében rejlik, mert ez a különbözőség a változás és a fejlődés motorja, hajtóereje?
S ahogy kanti világban több jelentése lehet az útnak, időben, térben, igében, s ahogy az emberi elmében testvérekké csiszolódtak , úgy a demokrácia sem egyéb, mint egy tünékeny metafora, egy szivárvány, mely alatt képzetünk szerint még éppen át lehetne menni, de tudván tudjuk, megfogni soha nem tudjuk, nem egyéb mint egy elérhetetlen szépséges tünemény. amúgy egyszerű fénytörés.

.

mackó manó 2017.02.11. 11:22:22

@Orica Középföldi:

Csak abban szállnék vitába a szerzővel, hogy a népesség semmilyen szabadságot nem kapott még átmenetileg sem, hanem a rendszert stimuláló elit -a társadalom passzivitását kihasználva- megteremtette annak társadalmi feltételeit, hogy a demokrácia függönye mögé bújva, a modernizációra hivatkozva szabad kezet adjon a népesség kifosztására.
Ez történt. Feketén-fehéren. Ez tény.

Csak kiegészítésként teszem hozzá: Semmi más nem történt minthogy a kontra szelektált elit érdekcsoportjai váltogatták egymást egészen addig, amíg a legjellemtelenebb csoportja egy igen nagyszerű ziccert kihasználva csapdába csalva túszul ejtette az egész országot.
1990-es évek elején csak HITTÜK, hogy szabadságot kaptunk. A más nem, a hétszázezres munkanélküliség minden értelmes embert el kellett volna hogy gondolkoztasson arról, hogy az automatizálást, és strukturális változásokat mellőző, kizárólag a munkabéreken és munka feltételeken spóroló új tulajdonosi struktúra milyen változást eredményez a közgondolkodásban.
[Már csak magamban mormogva ismétlem, sosem felejtem el, amikor a "színházak" vekengtek azon anno, hogy egyre kevesebb a néző, de a képviselőik zokszó nélkül elviselték, ahogy a gyári munkások, mérnökök, tisztviselők (értsd: könyvelő, számvevő adminisztrátor) tízezreit rugdosták ki havonta az utcára az újsütetű, kapitalista jelmezbe bújt elvtársak - mondván, hogy a kapitalista 'fejlődés" bizony ezzel jár.
'Nem csak kenyérrel él az ember' - mondá egy klasszikus. Na, ja, azért még senkinek sem ártott meg, ha volt.]

mackó manó 2017.02.11. 11:23:55

@Orica Középföldi:

Amúgy kivételesen tetszik az írás. Mármint Szilágyi Ákosé.

Orica Középföldi 2017.02.12. 07:30:15

@mackó manó:

Már megint annyi téma között száguldott az agyad, hogy nem is lehet mindenre reagálni.
Egyre azonban késztetést érzek.

"Az anyagi világban, ahol a materialista megközelítésben az emberek valóságosan különböző fajta és különböző mértékű képességekkel születnek, hogyan is beszélhetnénk egyenlőségről? Nem inkább predesztinációról? Amelybe még az is belefér, hogy a génekbe kódolt program működteti azt a struktúrát amit jobb híján embernek nevezünk, (miközben bizonyított tény, hogy a működése leállását követően tömege bármilyen kicsi mértékben is kisebb lesz, és nem az utolsó lehelettel kisóhajtott levegő tömegével. "

Egy egészséges csecsemőt feltételezve, senkinek nincs fogalma arról, hogy milyen képességekkel születik. Ez ugyanis hosszú évek "kibontásának" eredménye, és a "kibontók" tehetségének függvénye. Michelangelo meglátta a márványban Dávidot, és ki tudta bontani.

Amikor széles spektrumról írtam, akkor a család anyagi-szellemi állapotára, az óvódai-iskolai képzésre-nevelésre, a társadalmi környezetre utaltam. Az, hogy ki hova születik, nem predesztináció, hanem véletlen, ami természetesen alapvetően határozza meg a többség jövőjét. Mindez nem mond ellent annak, hogy valóban nagyon különbözőek vagyunk, de nagyon különbözőek az esélyek, a feltételek és a gének is.

Akkor néhány szó a predesztinációról. Az Ószövetségben nem fordul elő. Azóta pedig különféle egyházfik és zsinatok ölik egymást, hogy Isten mit is gondolt erről. Ugye nem kell komolyan vennem, noha rendkívül érdekes a folyamat, különösen az emberi szabadakaratról alkotott felfogás alakulása. Az öröktől fogva (eleve) fogalom sulykolásában Pálnak elévülhetetlen "érdemei" vannak.

Ismerem az elméletet a lélek súlyáról, na de hogy tovább bonyolódjon a képlet, a kvantumfizika jeles képviselője szerint nincs is halál. Ezekben nem foglalnék állást, illetve az elmélet szóval mégis:)

librarius.hu/2015/01/21/halal-nem-letezik-kvantumfizikai-ervek-szerint/

Orica Középföldi 2017.02.12. 16:52:37

Az persze baromira érdekelne, hogy a zsidók kiválasztottságától hogyan jutottak el a keresztények az eleve elrendelésig. Sose fogjuk megtudni, bár mindez emberek műve.

mackó manó 2017.02.12. 19:01:11

@Orica Középföldi:

Istennel közvetlenül praktikus társalogni, úgy mindjárt minden egyszerűbb. Biztos forrásból merítek:)

mackó manó 2017.02.12. 19:01:11

@Orica Középföldi:

Istennel közvetlenül praktikus társalogni, úgy mindjárt minden egyszerűbb. Biztos forrásból merítek:)
süti beállítások módosítása