hetes jég

hetes jég

Deja vu

2018. május 15. - mackó manó

A jelen Hermészeihez, a Ma Messiásaihoz,...

Mintha a világ a vélemények halálát vajúdná magából. Írtok, írtok és írtok rendületlenül, kiáltotok és kiálltok, nem kozmetikáztok, hanem inkább kockáztattok, és sok-sok, mondhatni temérdek időt áldoztok arra és azért, hogy valamiképpen jobbá váljon a világ. Respect! Én meg szinte eltespedek a sok-sok remek írás, figyellemfelhívás, tartalmas kommentek közepette, s mégis...,, és mégis ahogy szemlélődök, azt konstatálom, hogy a világunk valójában többnyire inkább rosszabb lesz, mint jobb. Mintha a 'világ stratégiát váltott' volna. El kell ezen gondolkozni, hogy az újfajta betegségeket lehet-e még a régi receptek régi gyógyszereivel és régi terápiák megoldásaival gyógyítani? Deja vu keltette szellő libbent a nyitott ablakon át a 'nappaliba' e korai órán, mintha don quijote-i küzdelem látomása ismétlődne évszázadokon végigtekintő szemeim előtt. Azért szemeim, mert az egyik sír, a másik nevet. Deja vu. Igen, Deja vu. A régi-régi ismerős, talán velem egyidős. És arra gondolok, hogy vajon hányszor történik meg velem a történelem, hányor raknak még máglyát, hányszor égetnek könyveket, és hány Galileinek, hány Jézusnak kell még születnie?

A bejegyzés trackback címe:

https://7sjeg.blog.hu/api/trackback/id/tr9613944652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orica Középföldi 2018.08.28. 00:55:51

@Sir Bates dö Hól:

Nem, ez nem az én köröm.

Az írásból - nekem - átjött a ki nem mondott csalódottság, hogy az úri középosztály, mintegy monolitként tételezett jellemzői messze nem általános érvényűek. Ez a csalódottság jelzi, hogy Engel semmiféle szociológiai tájékozottsággal nem rendelkezett, ami 2001-ben már nem igazán volt indokolt és elfogadható, ha valaki ki akart lépni a szakterületéről.
Hiba volt.
Legalább egy kis Hankisst olvashatott volna, és akkor nem írja meg ezt a sirámos visszavágyódást

Sir Bates dö Hól 2018.08.28. 01:41:48

@Orica Középföldi: számomra vannak akikkel másodjára is megtudok inni egy kávét és vannak akikkel még buszra sem várnék ugyanazon megállóban...

Orica Középföldi 2018.08.28. 08:00:57

Gábor György

Kognitív disszonanciák
1.
Az természetes és magától értetődő, hogy egy konzervatív ember számára kiemelten és meghatározóan pozitív cselekedet a honvédelem, a haza érdekeinek fegyveres védelme. John McCain ezt tette: hősiesen harcolt, fogságba került, gyötörték, megkínozták, legendásan jó bajtárs volt, s amikor magas rangú katonatiszt apjára tekintettel hamarabb akarták fogságából kiengedni, ezt ő visszautasította, ragaszkodván ahhoz, hogy előbb azok a társai szabaduljanak, akiket őt megelőzően ejtettek foglyul.
Ehhez képest itt van ez a Trump, aki - hogy most csak erről emlékezzünk meg - mindenféle hamis papírokkal felszerelkezve ötször bújt ki a katonai szolgálat alól, gyáván, beszari módon, hazudva és sumákolva. Egy konzervatív ember számára ez utóbbiban vajon mi a lelkesítő?

2.
Most, hogy immár bírósági határozatok nyomán a Magyar Idők oldalait vagy az Origo felületét egyre nagyobb számban töltik meg a “Helyreigazítások”, amelyek azzal kezdődnek, hogy “Valótlanul híreszteltük...”, majd kicsit odébb azzal folytatódnak, hogy “A valóság ezzel szemben az...”, elgondolkoztat: azok az írások, amelyek nem azzal kezdődnek, hogy “Hazudunk”, minden bizonnyal csupán azért nem, mert itt még a bírósági végzések előtt állunk. S ha hozzáveszem azt, hogy a Magyar Idők tevékeny részt vállalt magyar szervezetek és magyar állampolgárok, ellenzéki politikusok lejáratására irányuló titkosszolgálati provokációban, amelyet a magyar kormány a kampányidőszakra időzített, egy külföldi magáncéget bízva meg mindezzel, s a sajtólebonyolítást, a dolog rendkívül bizalmas jellegére tekintettel, a leglojálisabb alakra, az ötös számú főapologétára bízva, akkor csak elgondolkodik az ember azon, hogy ki is itt a velejéig hazug, a velejéig romlott és a velejéig hazaáruló? Meg azon, hogy milyen gigantikus jelentésváltozáson esett át a “konzervativizmus” meg a “kereszténydemokrácia” fogalma.

3.
Miként azon is elgondolkodik az ember, hogy milyen okból szokás ellenzéknek becézni azon különös csoportosulásokat, amelyeknek a fentiekről az ég adta világon nem jut az eszükbe semmi, vagy ha mégis, azt vajon miért fojtják fegyelmezetten magukba?

jaegtoer 2018.08.28. 19:40:54

@Sir Bates dö Hól:

"_a te vagy jég köre ez,_"

Nincsenek már körök, a új képek szilánkjai bökdösnek csak néha, és már nem is tudom, a körök hiánya nagyobb vagy a szilánkok okozta fájdalom.

jaegtoer 2018.08.28. 21:07:51

@Sir Bates dö Hól:

Ahogy én látom, a Kárpát-medence társadalma a kezdetektől fogva folyamatosan szétesett. Az itt lakók életét alapvetően ezzel a szétesettséggel való küzdelem határozta meg, de nem a szétesettség elleni küzdelem.
Erősen különvéleményem van a honfoglalásról is. Egy agresszív és militáns és műveletlen és pitiáner kisebbség kényszerítette uralmát az éppen társadalommá szerveződni kezdő itt élőkre. Egy alakulgató társadalom evolúciós fejlődésének kellős közepébe voltak szívesek beleszarni a kedves Hétvezér és retyerutyái, mint főfoglalkozású rablóhorda.
Nem véletlenszerűség a korabeli szóhasználat a 'Szentkorona alatti népek' -ről. Nemcsak a peremvidékekről volt akkor szó. Nagyon is jól tudták, hogy a népesség többségének a belső területeken sem volt sok köze a magyarokhoz.
Nem volt véletlenszerű az sem, milyen könnyedséggel telepítettek be hospeseket ide bárhonnan. Eleve mindegy volt. Kellett a munkáskéz, mert a munkát és a munkát végzőt egyaránt megvető magyar élcsapat flangálni vágyása nem ismert határt.
*
Érdekes módon az eredetkutatások mindig erősen célirányosak voltak, valahogy általában úgy alakultak, hogy a célirányokhoz igazodtak a kutatások támogatása.
Most, őszintén? nem mindegy, hogy sumér, finnugor, vagy turul vagy csodaszarvas, vagy mangalica?
Amúgy meg sosem értettem a merev szembenállást a sumér mítosszal. Most már meg mindegy is, mert végképp elüszkösödött az egész.
Persze érthető, hogy egy rablóhorda-létből való kitörésre kellett volna valami heroikus fölemelő múlt, amivel el lehet takargatni a nem felejthetőt.
Szóval egy ilyen, folytonosan szétesettség állapotában leledző népesség által belakott területen minden valamilyen szintű erőszakkal kialakított társadalmi struktúra, társadalmi norma, kulturális állapot csak addig tart, ameddig a kényszerítő hatalom ereje meg nem gyengül. Így csúszott egyre lejjebb az évszázadok során ez a hely. A mostani után ne jöhetne rosszabb? Dehogynem.
Nevezzük az egyszerűség és azonosíthatóság kedvéért Magyarországnak ezt a helyet, nos ezen a helyen az úri világ és a polgári világ és a jobbágyság sosem volt kerek egész. Látszatra persze igen, de a valóságban nem volt itt semmi említésre méltó tartós kohézió*. Gondoljunk csak a Werbőczy-féle 'nemzet'-re. 500 évvel az állag alapítás után. Ezen a helyen élőket a kezdetektől fogva vagy kényszerítették vagy manipulálták vagy mindkettő, és permanensen semmibe vették. Egy nagy szar az egész.
Ezek után értelmetlenség akár úri gyerekekről, akár polgárifjakról beszélni. Amiről szó eshet az általában csak egy átmeneti, bár ismétlődő, ám semmiképpen nem tartós állapot. Ezen a helyen (már országnak sem nevezem) amikor az itt élők egy magasabb társadalmi vagy kulturális szintet értek vagy érnek el, mindig, ismétlem mindig föllép egy 'társadalmi erő', hogy porrá zúzza az elért eredményeket. Konkrétan: hogy kifossza saját hasznára a lakosságot. Csak bele kell gondolni. Ez egy elátkozott hely. Ebül szerzett jószág ebül vész el, ráadásul meg is döglik. A jószág a gazda és a tolvaj is mind, mert mindig jön új tolvaj. Mondhatni sorsszerű (persze ez csak egy nem validált lábjegyzet).

*Tartós kohézió, annyi mint= magyarnak lenni vállalás.
Na, ja. mostanában, hogy nem teher, hirtelen túl sok lett a váll és egyre mélyebbek a zsebek. Mint általában. Ez hagyomány. Ez is.

Orica Középföldi 2018.08.29. 07:16:59

@Sir Bates dö Hól:

" vannak akikkel még buszra sem várnék ugyanazon megállóban.."

Ne aggódj, nem busszal járnak:))

Orica Középföldi 2018.08.29. 07:23:24

Nem is tudom miért gondoltam, hogy ezt beteszem ide:)

Szabó T. Anna

Átkopogni az éjszakát. Lélegzetvisszafojtva.
Felfejteni. Megfejteni. Leásni.
Betűt vetni a szélbe, szót csépelni, csendet aratni.

Csend.

2.

Az írás: ellentmondás. Magunknak, hatalomnak.
Kopogás jégesője. Jelek a havon.
Olvadt héj. Géppuskafészekmeleg.

Az írás: télbeszéd. Látszólag üres
mezőn keréknyom, vérnyom, lábnyomok.
Egy másik történet a hó alatt.

Továbblapozni a rétegeket.
Dohos könyv. Csontok és magok. A föld.
Hallgat, akár a sír. Mindent kimond.

3.

Nem lapra szedett szó, nem mondatok,
a történelem télkönyve helyett
eleven ének, felröppen, dobog,

lapozza az ég üres tereit,
felette, hiszi, nincs más, csak a nap.
Magasság. Mélység. Minden-egy madár.

4.

Ekkor a kalligráfus
visszafojtja a lélegzetét.
Lecsap a toll és felrikolt a tinta.

Aztán kifújja. Hátralép.
Megint
csend.

(Sólyom. Mottó: "Aki ír: hallgat." A Villany című kötetemből, 2010.)

Orica Középföldi 2018.08.29. 07:44:07

Íme egy részlet Ady Endre „Protestálunk” című újságcikkéből, amit 1903. október 3-án a Nagyváradi Napló közölt le:

„Kijelentjük, hogy intelligens, szabad emberek vagyunk s amennyire ez Magyarországon lehetséges: intelligens és szabad társadalomban óhajtunk élni. Protestálunk. Protestálunk mindenkivel szemben, ki azt hiszi, hogy a nemzeti harc cégére alatt reakciót lehet mérni. Mert már mégiscsak sok, ami sok. […] A nemzeti harcnak annyi eredménye van már, hogy elöntötte az országot a reakció szennyes árja. Már meg se ütközik nagyon nagy dolgokon sem senki. A katonai, az udvari, a klerikális, a nemzeti s az isten tudja hányféle reakció hozzászoktatta az embereket a brutális butaságokhoz. A szabadelvűséget elvitte az ördög. […] Az emberi jogokat, a kultúrtársadalom után vágyódást is elviheti. Ennek a mámoros, lényegében nemes, de szörnyen kártékony nemzeti harcnak voltaképpen örvendenie kellene a trónnak is, a militarizmusnak is. Ez a nemzeti harc – sajnos – aligha küzdi ki a célt, de a reakcióra most már végérvényesen rákapat minden magyar fejet. A katonaság rendelkezik a fiaink szabadságával, a miniszterek rendeleteznek, a parlamenti hazafiak s pecsovicsok egyformán terrorizálnak, a szólás és gyülekezés szabadságát írtják mindenütt és minden módon, a sajtót is gyomrozzák kegyetlenül. Ez a nemzeti harc pozitív sikere – eddig. Ez a reakció egyre vadabb és általánosabb. […] Ma az embereknek Magyarországon fokos kell, nemzeti rojt és bojt, hely, hova az ember a legújabb parlamentáris módon küldheti az ellenfelét, s fej, amelyet be lehet verni. […] Protestálunk. Protestálunk, hogy a nemzeti harc leple alatt bevezessék az emberség, a szó, a gondolat, a szabadság vakmerő irtását. Protestálunk, protestálunk, protestálunk!”

zsurpubi.hu/cikk/5857-ady-mar--regen-megirta-a-szolas-es-gyulekezes-szabadsagat-irtjak-mindenutt-es-minden-modon-a-sajtot-is-gyomrozzak-kegyetlenul/

Orica Középföldi 2018.08.29. 10:12:18

Na végre!

hvg.hu/itthon/20180829_Az_Elet_Iskolaja_ahol_Isten_a_tanar

***

Csak fél szemmel olvastam, hogy az új elképzelés szerint mi mindent építenének le, sorvasztanának el. Eiső reakcióm az volt, haladunk a 4 elemi felé. Kínok között forduljanak fel.

jaegtoer 2018.08.29. 15:30:53

@Orica Középföldi: @Sir Bates dö Hól:

"_Ne aggódj, nem busszal járnak:))_"

Igen. Pont erre gondoltam, meg arra, hogy: -És mire jók a nagy szavak, ha nem is járnak busszal, legfeljebb esőben a tócsába hajtva jól lecsapnak, eképpen jól lecsapva s felhorgadva várhatsz tovább a buszra magadban ázottan elhagyatva.

jaegtoer 2018.08.29. 20:23:00

@Orica Középföldi:

Azt hiszem elég nagy kataklizma jön.
A millennium táján is ment az eszeveszett tobzódás, aztán először csak a Nagy Háború kopogtatott, végül Trianon csukta be az ajtót.
A történelem ismétlődik.
Mondjuk, most éppenséggel egy jellem-gyenge gyáva szaralak játszik épp a tűzzel, úgyhogy valamivel nagyobb trauma várható, mint a gyásznapi eredmény.

Orica Középföldi 2018.08.29. 20:36:07

Page Not Found történelmi stúdióblog megosztott egy bejegyzést.

Sajnos ez az Ady-jóslat is hónapról hónapra közelebb jut a beteljesüléshez.

A 21 éves Ady váteszi mondatai 1899-ből:

"Pusztuljon a régi rendszer minden szégyenköve! (...) Mert így valóban úgy lesz, hogy a jövő térképén Magyarország helyén egy fehér folt lesz, ezzel a felírással: "Ez Magyarország volt, de elsikkasztották…"."

(Tóth Benőék. Debreczen, 1899. május 17.)

Orica Középföldi 2018.08.30. 05:47:00

A mai napok Cyranója:))

Péter Konok

Most nem azért, de én sokkal jobb gyalázkodásokat tudnék írni rólam, mint ezek a kis magyaridős publinyisták.
Ez a legutóbbi olyan bárgyún unalmas volt, hogy még jókedvem sem lett tőle.

Orica Középföldi 2018.08.30. 06:13:03

Jól akartam indítani a napot, sikerült:) Majd teszek róla, hogy ez így is maradjon.

pnftop10.blog.hu/2014/10/11/top_10_bunbakok_a_magyar_tortenelemben_755

Orica Középföldi 2018.08.30. 07:07:06

@jaegtoer:

"A történelem ismétlődik. "

Felteszem nem lesz időd végigolvasni a bűnbakokat, ezért egy rövid részletet idézek Deákról.

"Magyarország lesz a máglya, amelyen az osztrák sas megégettetik, égve magunk is” – figyelmezett felemelt mutatóujjal Kossuth, akinek értékelését utóbb átvette az egész gazdasági növekedéssel nem törődő magyar népi-függetlenségi vonal, pedig feltűnhetett volna, hogy a Monarchiában hamarabb felhúzták a Parlamentet, mint ma a Bálna Budapestet. Szabó Dezső azt írta, 1867 volt az „igazi Trianon”, melynek a valóságos Trianon már csak logikus következménye volt. Bibó szerint pedig a kiegyezés egyszer és mindenkorra eltorzította a magyar alkatot, azzal a skizofrén helyzettel, hogy a magyarok otthon Kossuthot dicsőítik, de nyilvánosan Ferenc József egészségére koccintanak, aki „véres kezű hóhérból” lett Ferenc Jóska és a nosztalgia-szalámik örök reklámarca, mint a szoci nyugdíjasnak Szanyi az Elmúlt nyolc év párizsin. Vagyis hiába írta le Jókai Már 1861-ben „a nemzet első bölcsének” Deákot, ő is bűnbak lett, bizonyára azért, mert nekrológja szerint „az észhez szólt, nem a képzelethez”. Nem Habony Árpád írta a vonatkozó búcsúztatást.

Orica Középföldi 2018.08.30. 14:06:33

Vegyünk egy sötét dobozt. Az egyik oldalára vágjunk apró lyukat. Ezen a lyukon hatolhat be a fény a doboz sötétjébe, és a doboz átellenes oldalán – csodák csodája? Isten vagy ördög? fizika? vagy csak valami csalárd reneszánsz mágus ócska trükkje? – megjelenik a külvilág kissé ködös képe.
Fejjel lefelé.
Különös jelenség ez, a camera obscura.
Most vegyünk egy embert. Nevezzük, mondjuk, Kásler Miklósnak. A nevek olyan esetlegesek. Tekintsük doboznak, amire lyukat vág a valóság.
Kásler Miklós doboz-sötétjébe akaratlan fény hatol. A fényt nevezzük, mondjuk, felvilágosodásnak. Kásler Miklós sötétjét a fény megzavarja, és gomolygó belvilága hirtelen külvilágként a feje tetejére áll. Ijesztő dolog ez – a tudomány, persze, tud rá magyarázatot, de a tudomány maga is ijesztő.
Kásler Miklós önnön sötétjéből lopva a képre sandít. Platón barlangi embere ő, riadt kis entitás. „Miféle bajokat okozhat ez a felfordult világ!” – sopánkodik.
Tenyerét a lyukra tapasztja, elfedi a fényt. „Na, így mindjárt más” – mered az otthonos semmibe. „Bántó ez a fény; ez a felvilágosodás szörnyű diktatúrákhoz vezet. A fény és a fény érzékelése csak összezavarják a világ egyöntetű sötétségét. Most már csak azt kellene kimódolni, hogy miként nyomhatnánk ki mindenki szemét, aki lát. És akkor akár el is vehetem a lyukról a tenyeremet.”

(Konok)

jaegtoer 2018.08.30. 16:43:35

@Orica Középföldi:

Az a baj, hogy ez egy annyira más világ, hogy ha az ismert és egyenértékesként felfogható jellemzőkkel akarjuk leírni, mindenképpen hamis képet kapunk.

A "riadt kis entitás' viszont megragadta a képzeletemet, el is játszottam vele, de aztán én is megriadtam: Kásler, mint bármilyen entitás? Értem én hogy [most!] van és a valami teljesen különböző, nem összevethető, nem keverhető, és sem együtt, sem külön még csak sárgarépa főzeléknek sem jó, de a lényeget tekintve, amíg KM-et a nyelvénél fogva be nem szippantotta a NER, vagy a főnök segge lyuka, addig KM az ország számára egyszerűen nem létezett. A valami, ami KM, persze tette a dolgát, gondolom ügyes vajákos emberként isten igéjével az ajkán talán sok kárt nem okozott, vagy éppen hogy igen. Erről fülhasogató a csend. Azért arra kíváncsi vagyok, az Úr meddig hagyja, hogy minden szarba belekeverjék? kerdem ide vagy kerdem oda.

Orica Középföldi 2018.08.30. 16:53:58

Hosszú, de jó.

" Gondoljunk csak a korábban komoly szaktekintélynek örvendő, és a kamarát leginkább támogató Bagdy Emőke princípiumaira vagy nyíltan vállalt pártpolitikai elköteleződésére. Ezeket a jelenségeket jóval veszélyesebbnek, szakmaetikailag jóval problematikusabbnak tartom, mint egy tértisztító-auralátó üres jóslatait."

magyarnarancs.hu/lelki_betevo/segitseg-is-lehetne-a-pszichologusoknak-a-kamara-113312

jaegtoer 2018.08.30. 16:56:49

@Orica Középföldi:

No, nem állítom, hogy Deák szent ember lett volna, de Kossuthnál komoly mérföldekkel különb., amelyben elsősorban nem is Torinó és Pest közötti távra gondolok, hanem a felelősségre meg a a 49-es elszámolási egyenleg különbözetére, amit Ferenc Jóska nagyvonalúan tudomásul is vett, hanem azok az átkozott könyvelők egyszerűen nem tudtak napirendre térni fölötte.

Orica Középföldi 2018.08.31. 00:17:08

Nekem úgy tűnik, Kásler teljesen ebben a szellemben beszél.

"A fasiszta ideológia nem túl kötött, de Eco szerint fontos alapja a hagyomány kultusza. Ez azt jelenti, hogy a fasiszta pártok azt sugallják, hogy egyszer valamikor régen volt egy tiszta, nemes korszak, és nekünk ahhoz kell visszatérni. Ehhez meg kell szabadulni a modern rárakódásoktól, attól a zavaros mocsoktól, amit a felvilágosodás, a racionalizmus hozott."

444.hu/2016/11/25/umberto-eco-definicoja-szerint-fasiszta-volt-a-kvotakampany

Orica Középföldi 2018.08.31. 07:07:49

Péter Konok

A felvilágosodás sokban a humanizmus következménye. A humanizmus a reneszánsz ideológiája, a reneszánsz meg valamiképpen az ókor és a középkor önfeledt összjátéka. Kárhoztassuk hát ezeket is! Persze, ne feledjük, hogy az ókori Róma gondolkodása jórészt a görög bölcseleten és művészeten alapult, a görög meg... szóval, menjünk csak egyre vissza, visszább az idő folyamában, evezzünk a kronológiai ár ellen, hogy tetten érhessük és kitörölhessük a nemkívánatos pillanatokat.
Bronzkor? Kinek kellenek ezek a gyanús amalgámok? Paleolit forradalom? Maradjon csak a helyén az a kő! Beszéd? Hülyéskedtek, hát mi értelme? Tűzgyújtás? Aztán éjszaka majd bepisilünk. Felegyenesedés? Nézzétek már a gerincünket, hát alkalmas rá?
Ha visszamásznánk a fára, ott jól elücsöröghetnénk. Pompás pajorokon rágódva nézhetnénk boldogan, ahogy a visszafelé haladás debil prófétái gagyogva kivágják alattunk a fát.

Orica Középföldi 2018.08.31. 07:39:53

Tényleg nincsenek szavak.
A létminimum alatt élés, a megfelelő táplálkozás hiánya iszonyatos következményekkel jár gyerekekre nézve.

huppa.hu/rezeda-edes-hazank/

jaegtoer 2018.09.01. 05:58:24

@Orica Középföldi:

Ezt jól megfogta Konok.

Az emberiség útján a felvilágosodás az a kikerülhetetlennek bizonyult mérföldkő, amelynél az ókor a humanizmust és reneszánszot hadrendbe állítva, az ókor fityiszt mutatott a középkornak, vagy ha úgy tetszik, az ókor istenei egyszer s mindenkorra feltartották középső ujjukat az egyetlen istennek.

Orica Középföldi 2018.09.02. 07:46:45

"Kásler fejében valami egészen zavaros katyvasz lötyög a világról, aminek a mozaikjait összerakva egy középkori, féleszű szerzetes, a falu bolondja, és az aranycsináló alkimista elegye bukik elő, ha nem figyel oda. "

huppa.hu/rezeda-darwin-meg-tartja-magat/

Orica Középföldi 2018.09.02. 09:06:55

Parádés volt a BFZ londoni koncertje. Ha nincs időtök az egészre, akkor ízelítőül két rövidet:

rtl.hu/rtlklub/hirek/orias-siker-koruskent-enekelt-a-budapesti-fesztivalzenekar

www.bbc.co.uk/events/e9mbc8/play/aggwbp/b0bgg31h

***

Az öreg cigány szabója kitűnő munkát végzett, tudnám ajánlani:))

Orica Középföldi 2018.09.02. 09:26:36

Bocs, a másodikból csak ezt:

Johannes Brahms: Hungarian Dance No. 1 in G minor (Prom 55)

Orica Középföldi 2018.09.02. 16:12:34

Hont András
39 perce ·

Éppen cikket írok a hetilapba. Ezekből, a hirtelen átfutott könyvekből egy fél bekezdés sem lesz, viszont elolvastam 13 Szakács Árpád-, 6 Orbán János Dénes- és 2 Szikszai Péter-cikket, 2 megbuggyant egyetemi tanár eszmefuttatását, 1 purifikátor, kormánypárti sajtólevelező ágálását és a legfrissebb Kommentár c. folyóiratot. Veszélyességi pótlékot követelek!

Orica Középföldi 2018.09.03. 07:18:22

Komoly vitát és feszültséget gerjesztett az amerikai nagykövettel készült interjú.
Érdemes elolvasni Gábor György reakcióját, ami tovább borzolta a kedélyeket.

www.szombat.org/politika/az-amerikai-nagykovet-sajatos-esete-a-magyar-nyilvanossaggal

Még egy megerősítést ad fb-oldalán, nem sok sikerrel, pedig igaza van.

Tennék még egy utolsó lábjegyzetet a Szombat online felületén megjelent és meglehetősen nagy vitákat, indulatokat kiváltott írásomhoz.
1. Mit lát az amerikai nagykövet? Azt látja, hogy immár zsinórban harmadszorra, kétharmados arányban győzött a Fidesz a szabad választáson. Továbbá azt látja, hogy az ellenzék nem kérdőjelezte meg a választás tisztaságát, s annak kimenetelét legitimnek fogadta el. Apropó, épp ezzel kapcsolatosan most olvasom a júniusi Mozgó Világban, hogy Kunhalmi Ágnes egy publikált beszélgetésben elmondta, miszerint vidéken több száz ellenzéki tag visszalépett a szavazatszedő bizottságból, mert megfenyegették őket, s így az érintett bizottságok ellenzéki megfigyelők nélkül maradtak. Csakhogy mindezt miért június közepén (speciel én augusztus végén) tudja meg a nagyérdemű? Miért nem álltak ki az ellenzéki pártok még a választást megelőzően ezzel a hírrel, vagy miért nem álltak ki a választás másnapján, s mondták el, hogy a gyanús körülmények között leállt rendszer mellett még a fenti törvénytelenségek is megestek. Semmi ilyen nem történt, az ellenzék tudomásul vette a választás végeredményét, annak legitimitását és kész. Tetszettünk volna április 8-án másképp szavazni, tetszettünk volna más, azaz potens és tehetséges ellenzéki pártokat gründolni, létrehozni és támogatni, tetszenénk kétnaponta több százezres tüntetéseken jelen lenni (ahogy ez szokás – hogy ne menjünk messzire –például Varsóban vagy Bukarestben), tetszenénk szolidárisnak lenni egymással (a tűzoltó a katonával, a katona a vadakat terelő juhásszal és így tovább). De egyiket sem tetszettünk, így miért Cornsteintől várjuk a nagy számonkérést és leleplezést?
2. Milyen alapon beszélhetne az amerikai nagykövet mindent elborító és a politika legfelsőbb köreiig is elvezető korrupcióról? Én, te, ő (legalábbis egyelőre) ezt még leírhatjuk, de a nagykövetség nem nyomozó hatóság, s a nagykövet nem adóügyi ellenőr, következésképp ennek csak akkor adhat hangot, ha lenne ezzel kapcsolatosan bírósági végzés. Bírósági ítélet híján viszont miért pont nekem (neked, neki) kellene hinnie, miért nem Rogánnak vagy bárki másnak? (Miközben – nagy valószínűséggel – nekem és neked hisz és nem Rogánnak, de ez, sajna, nem lehet más, csak az ő magánügye.)
3. És végezetül: miért nem vagyunk hajlandóak felfogni azt, hogy a nagykövet szokatlan keménységgel és hangnemben bírálta Orbánt, amikor Orbán legfontosabb stratégiai partneréről, Putyinról azt mondta, hogy bomlasztó, hogy országa bomlasztó, hogy Oroszország megbízhatatlan partner és így tovább? Miért nem érzékeljük, hogy az igen komoly KGB-s múlttal (netán FSZB vagy SZVR jelennel?) rendelkező Putyin és a hagyományosan agresszor (vesd össze a szomszédos Ukrajnát) politikát folytató Oroszország olyan geopolitikai kihívás, amelyre az Orbán által (ki tudja, miért?) odavetett, s totálisan kiszolgáltatottá tett Magyarország is rámehet? Meg Európa, úgy, ahogy van.

jaegtoer 2018.09.03. 07:48:49

@Orica Középföldi:

Most mindegy is, hogy ez a Szombatban kavart szelet.
Általában elmondható, hogy a népesség többsége túlságosan hozzá van szokva, hogy a saját kezével eldobált szemetét más kezek szedik össze és takarítják el.
Föl sem merül ezekhez a kezekhez tartozó fejekben, hogy nem kellene szemetelni.
Eképpen a nem szemetelők sem kárhoztathatják a WHO-t azért, mert szemetesek a közterületeink.
Elég tiszta a képlet. Ezen csak Mária országa segíthet, Mária biztosan nem.

jaegtoer 2018.09.03. 07:50:59

@Orica Középföldi:

Ha Hont veszélyességi pótlékot 'követel', akkor nekünk, az egyszerű 'lakóságnak' mi jár?:)

guma 2018.09.03. 07:55:37

csacsog a felszín. a nagykövet csak "fent" forog...

de amikor a KSH is cáfolja a mindent elöntő bérnővekedési híreket az már valami:

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/a-nagy-magyar-berrobbanas-fele-sem-igaz.296068.html?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator

guma 2018.09.03. 07:58:49

@jaegtoer:

mi jár?

közreműködhetsz, hogy védelmet kapjon az "állam"...

Orica Középföldi 2018.09.03. 09:33:34

@jaegtoer:

" akkor nekünk, az egyszerű 'lakóságnak' mi jár?:)"

Még annyi, hogy nem olvasok szemetet, ha pedig visszatér a kötelező munkahelyi sajtószemle, azt már Jenőkével fogjuk röhögve szemlélni egy felhő szélén.

*

Ugyan Tibi atyával sok mindenben nem értek egyet, de vitathatatlan, hogy a pali - képzett pszichiáterként - sok mindenben pontos látleletet ad.

tibiatya.blogstar.hu/2018/08/31/a-888-szerint-a-hozzam-hasonlokat-agyon-kene-loni-/57777/

***

Tényleg érdektelen a Szombat .A nagykövet bármelyik újságnak ezt nyilatkozta volna.

Orica Középföldi 2018.09.03. 09:49:23

Az LMP nem szavazná meg a magyar jogállamiságot kritizáló Sargentini-jelentést
.

Lattmann megjegyzése ehhez. (Abban csak reménykedni tudok, hogy a nem szokásos naivitása hoz kudarcot megint.)

Na most több problémám is van mindezzel, különösen amikor ilyet olvasok/hallok: "Az biztos, hogy az LMP nem tud semmilyen olyan javaslatot támogatni, ami megvonná Magyarországtól a szavazati jogot az Európai Unióban, hiszen a magyar kormány bűneiért nem szabad a magyar embereket büntetni."

1. A 7. cikk szerinti eljárásnak a vége _bármilyen_, a tagállamot megillető tagsági jog korlátozása lehet. Az alapító szerződés csak példaként, pontosabban tisztázó rendelkezésként említi azt, egészen pontosan így: "A Tanács, amennyiben a (2) bekezdés szerinti megállapításra jutott, minősített többséggel úgy határozhat, hogy a kérdéses tagállamnak a Szerződések alkalmazásából származó egyes jogait felfüggeszti, beleértve az e tagállam kormányának képviselőjét a Tanácsban megillető szavazati jogokat". A szavazati jog felfüggesztésénél sokkal fájdalmasabb döntést is hozhat a Tanács, nem értem, hogy évek óta miért a szavazat felfüggesztésére van rágyógyulva az összes politikus/újságíró/stb. (Apróság: a szerződés szövegének hivatalos, magyar nyelvű szövege fordítási hibás, mivelhogy a (2) bekezdés szerinti döntésre a Tanács soha nem juthat, ugyanis azt a döntést az Európai Tanács kell meghozza, ami egy másik intézmény. Más nyelvi verziókban ez teljesen egyértelmű, mert a szövegben passzív szerkezet kerül alkalmazásra, csak valamiért a magyar nyelv azt nem szereti, a fordítók meg nem értenek ahhoz, amit fordítanak.)

2. Amikor a fentihez hasonló puha bullshit-eket olvastam 2010 után leginkább a szocialistáktól, akkor jó, nyeltem egyet, na jó, sokat, mert marhaság. Persze, az volt a duma, hogy "jaj, le fognak hazaárulózni". De hadd kérdezzem már meg, hogy ez most így akkor egy "XXI. századi párt" mondása lenne? Ami teljesen ugyanaz? Rajtam kívül már senki nem emlékszik arra, amikor a 2006 utáni időszakban (akkor még az Amszterdami szerződés alapján) Orbánék bőszen, üvöltve követelték az uniós szankciókat a "tömegesen emberi jogokat sértő blabla Gyurcsány-kormánnyal" szemben, és valamiért nem hazaárulózta le senki...? Ő viszont amúgyis bármiért megteszi az ellenzékkel ugyanezt, szóval semmi vesztenivaló nincs.

3. Van egy másik, még komolyabb probléma is ezzel. Olyan érvényes opció nincs, hogy magyar ellenzéki képviselő nemmel szavazzon az előterjesztésre. Az elmúlt nyolc év összes e tárgyban tett ellenzéki kritikáját hitelteleníti, és az unión belüli szövetségeseket is elbizonytalanítja. Plusz a kérdés, hogy mennyire hitelesíthető egy olyan ellenzéki politikai cselekmény, amit utána Orbánék gond nélkül fel tudnak majd használni a saját kommunikációs céljaikra, illetve a hazai ellenzékkel szövetséges európai politikusok hiteltelenítésére ("ezek akkora hülyék, hogy még a magyar ellenzék sem szavazza meg"). Remélem, hogy az általam egyik leginkább felkészültnek tartott magyar EP-képviselő, Meszerics Tamás hamarosan rövidre vágja ezt a kérdést. Ha a gerinces ("XXI. századi") álláspont valamiért nem megy, akkor hadd adjak egy működőképes politikai mondást is erre, jó? "A mostani európai parlamenti szavazás nem eredményezi a szavazati jog megvonását, az csak az eljárás megindítását jelenti, márpedig fontos, hogy a kérdés a súlyának megfelelő mértékű figyelmet kapjon."

Orica Középföldi 2018.09.03. 11:38:03

Egy apró, utólagos megjegyzés.

Azt hiszem a Szombat - nagyköveti interjúra mondják, házhoz ment a ló..pofonért.

Orica Középföldi 2018.09.03. 17:14:01

Én annyira, de annyira boldog vagyok, hogy végre méltó helyen ismerik el a diplomácia tagadhatatlan zsenijét.

Áldozatos munkájáért kapott kitüntetést Szijjártó Péter Kirgizisztánban

Orica Középföldi 2018.09.03. 18:51:18

Page Not Found történelmi stúdióblog
·
"A magyarok Attila kései leszármazottainak tekintik magukat, a hun-türk eredet alapján állnak, nyelvük a türk nyelvekkel áll rokonságban. Az a nép lehet erős, amely büszke nemzeti identitására. A türk országok fantasztikus sikerei, gazdasági és politikai fejlődése miatt ma már dicséret, ha keleti népnek nevezik a magyarokat." (Orbán Viktor, 2018. szeptember 3.)

Most, hogy végre a miniszterelnök is felvállalta a hun-magyar rokonságot, reméljük, a Nagy-Magyarország térképeket és matricákat is lecserélik erre szerte az országban. Merjünk nagyok lenni!

www.facebook.com/pagenotfoundhistory/photos/a.1929891067037561/2339913606035303/?type=3&theater

jaegtoer 2018.09.04. 16:44:04

@Orica Középföldi:

Végül is kurvára ott van ez a karikatúra. (és ha semmi nincs az Úr akarata ellenére, és minden általa van s tőle ered, akkor ez csak is Isten áldásával jöhetett létre. Mert különben hogy?)
Csakhogy fokozzam:)

jaegtoer 2018.09.05. 05:56:05

index.hu/belfold/2018/09/04/szabo_tunde_allamtitkar_maganugy_hogy_a_gyerekei_maganiskolaba_jarnak/

Azt mondja ez a Szabó államtitkár, hogy magánügy az, hogy a gyerkőcei magániskolába járnak. Tényleg az.
Csakhogy a jelenlegi oktatásirányítás körülményeiből következően, kifejezetten közérdekből, kurva kívánatos lenne, hogy visszatakarodjon a jó büdös magánéletbe.
Mint ahogy

jaegtoer 2018.09.05. 06:15:23

A mint ahogy ... fölvezetésű gondolatfutamba mégsem kezdenék bele, mert kuva nagy felcsökkenés lenne a vége, ezzel pedig mégsem lehet kezdeni egy ilyen szép, átlagos, közönséges szerdai napot.
És ugyan nem tudom, hogy gróf Klebelsberg Kunó gyermekei hova és hogy jártak iskolába, egyáltalán voltak-e gyermekei, csak hát mindög ott van az az átkozott kérdés, hogy: Mihez képest? Merthogy a jóemlékű gróf igen sokat tett az oktatásügyben azért, hogy minél többen hozzáférhessenek, mostanság meg igen sokat tesznek azért, hogy egyrészt minél kevesebben jussanak hozzá, s aki hozzájuthat, az lehetőleg minél nagyobb szart kapjon.

Szóval ez a magánügy és a közügy közötti viszonylat, de ez a magánügyeskedő hülye picsa akkor sem fogná föl, ha tízszer annyi ideig élne, és gyűjtene tudást és tapasztalatot, mint a néhai nagyszerű gróf.
Bezony-bezony tüngyi-büngyi.
Na csak annyit, ebbe a tündikébe is kárbaveszett az emancipáció. Nem véletlenül rühellem a női kvótát, bár errefelé nyilván nem ez, hanem a nyelvek hossza, készsége, fürgesége a nyerő.
Tényleg tanácstalanná válik az ember..... Egy biztos, ami magánügy, az magánügy, de azért ettől még rohadjon bele a kis védett magánügyébe.

Orica Középföldi 2018.09.05. 07:57:21

@jaegtoer:

Nálunk nem kevés magániskola van, sőt nem magán, de mégis fizetős. Még így is nehéz a bekerülés. Tehát van fizetőképes kereslet.
Nyáron valamikor készült egy körkép. Legdrágább az amerikai, 5 milla/fő/év. (Ezek szerint az államtitkárnak vagy kevés a fizetése, vagy nem elég okosak a gyerekei, vagy szerény volt).

Mindenesetre oltári ostobaság, érzéketlenség, empátiahiány, apolitikus, etc. volt részéről a poszt.

jaegtoer 2018.09.05. 18:47:58

egy kis más. a tűzőgépről írt valaki egy szösszenetet, hát kapott egy lábjegyzetet hozzá:

index.hu/tudomany/til/2018/09/05/vegig_a_szeme_elott_volt_a_tuzogep_titkos_funkcioja/

természetesen, kitől mástól, ha nem Vanek B. Eduárdtól

Engedj meg egy lábjegyzetet, kedves Attila. Nem annyira rejtett, vagy titkos, de a laikusok számára bizonyára.
Valójában, ha nem befelé hajlítja a tűzőkapcsokat, hanem kifelé, akkor annak azt kell eredményezni, hogy az összetűzés/összefűzés vastagsága a befelé hajtás esetén vastagabb, míg a kifelé hajtás esetén vékonyabb. Vannak kapocskiszedők, amelyek mind a kétféle módon végrehajtott ’összeszerelés’ megszüntetésére alkalmasak. Ezek a kétfunkciós, lapkímélő kapocskiszedők tízszer, de akár hússzor is többe kerülhetnek, mint az egyszerű, V alakú, a befelé hajlított kapcsok kiszedésére készített eszközök, nem mintha az ’egyszerűek’ három lépésben nem lennének használhatók a széttartó szárú kapcsok kiszerelésére.
Az összetűzés, az összetűzés akár befelé, akár kifelé hajlik a tűzőkapocs két átellenes szára. Ezt az iratkezelésben összeszerelésnek nevezik. (persze az összeszerelés történhet Milton-kapoccsal is, de az már egy másik kalandos utazás, és különben is az e-ügyintézés felé igyekezünk.)
Az összefűzés fogalma, mint ’eljárás’ már nem az irodából, hanem a könyvkötészetből érkezik, ahol is a lapokat ténylegesen is összefűzik egy könyvkötészeti több fázisból álló folyamatban s általában az álló írásképet mutató lapok baloldali laphossza mentén.
Mindazonáltal az irodai munkában tűzőgép-tűzőkapocs használatával is lehet ’összefűzni lapokat, de akkor az azt jelenti, hogy valamelyik lapszél mentén több tűzőkapoccsal rögzítik egymáshoz az együtt tartani kívánt lapokat, s lesz belőle egy füzetszerű valami. Brrrr. A Brrrr elkerülésére van az iratfűző sín, rugós mappa, stb.

Persze sem az előbbiek s különösen a Brrrr! a lényegen mit sem változtat. Egy jó tűzőgép manapság is ritka kincs, ahogy egy kitűnő kapocskiszedő is, hiszen a kézzel, foggal-körömmel, szemmel veréssel való könnyű kiszedésnek az az előfeltétele, hogy ne legyen erősen összenyomva a tűzőkapocs, hanem maradjon egy kis ív ott, ahol a szárak ráborulnak a papírlapra. Minél nagyobb erővel van összenyomva a tűzőkapocs, az annál inkább belemélyed a papírba, és nem csak körömmel, hanem kapocskiszedővel is annál munkásabb, olykor az átkozódás is fölmerül, mint támogató folyamat és segédeszköz. Ha viszont túl lazán van összenyomva a tűzőkapocs, és nem hajlik rá kellőképpen akár kifelé, akár befelé a papírlapra, az azzal jár, hogy az ily módon összetűzött iratok között keresgélve könnyen a köröm alá vagy az ujjbegybe szúr az elálló tűzőkapocs szára, ami nem csak bosszantó epizód, hanem igen fájdalmas is tud lenni.
(és igen, nem állítom, hogy 100-as vagyok)

jaegtoer 2018.09.05. 18:55:45

@Orica Középföldi:

Azért az figyelemreméltó, hogy a Dunántúl kellős közepén, aztán Szolnok megyében, Hevesben is felütötték fejüket a fehér foltok. BAZ és SZSZB-en nincs min csodálkozni. Vannak, akiket nem hagynak az út szélén, mert csak ilyenkor látszanak, később már mint szociológiai, egészség-betegségügyi, foglalkoztatási vagy éppenséggel bűnügyi problémaként vannak beazonosítva.

jaegtoer 2018.09.06. 05:15:19

A mindenit! Jó reggelt.

Olvasom Navracsics legújabbját.
magyarnarancs.hu/belpol/navracsics-tul-sokat-varunk-az-oktatastol-113411

Ez az izé, amit Navracsics Tibor néven anyakönyveztek szaporítónaplózás helyett, 2014-től az Európai Bizottság kulturális, oktatási, ifjúságpolitikai és sportügyi biztosa. Nyilatkozatát és az őt delegáló párt oktatáspolitikáját, s e politika keretei között (sőt, azt túllépve) elkövetett tetteket tekintve remek választás volt.

Már csak az a kérdés, hogy ez a pali felcserélte-e önmagát?
Mert mára azért már elég egyértelművé vált, hogy a gerincesek rendjéből átstartolt a meztelencsigák fajába, és csak az a nyitott kérdés, volt-e egyáltalán legalább gerinchúrja, vagy csak egy evolúciós tévelygés rövid lefolyású karónyelése következtében sodródott el a puhatestűektől egy eddig közelebbről nem vizsgált átmeneti időszakra? Mostanság azonban úgy tűnik, hazatért a haslábúak megnyugtató, nyálkás közegébe. [Szép volt Tibi!]

Orica Középföldi 2018.09.06. 06:37:52

@jaegtoer:

"Mert mára azért már elég egyértelművé vált, hogy a gerincesek rendjéből átstartolt a meztelencsigák fajába,"

Ez már a frakcióvezetői szűzbeszédéből kiderült, anno. Semmi nem változott.

Orica Középföldi 2018.09.06. 06:39:28

Konok

Megnéztem a Hír TV oldalán az új "Szabadfogás" előzetesét.
Hát, nekünk is voltak rosszabb napjaink, de ez valami arcpirító. Úgy éreztem magam, mintha valami tátika-showt néznék, én szégyenkeztem a résztvevők helyett.
Mikor annak idején bemutatták Magyarországon a Mad Maxet, volt belőle egy részlet Szegvári Katalin kulturális ajánlóműsorában. Láthattuk Mel Gibsont, amint valakit odabilincsel egy időzített bomba mellé, és a kezébe ad egy vasfűrészt: "A bomba öt perc múlva robban. A láncot hét perc alatt tudod elfűrészelni, a csuklódat három perc alatt." A filmbejátszás után pedig megjelent a képernyőn Szegvári Katalin, és döbbent arccal csak ennyit mondott: "És kedves nézőink: ő volt a pozitív hős."
Nos az efféle beharangozókban a legjobb pillanatokat szokták kiválogatni. Nem akarom elképzelni az adást, aminek ezek voltak a legjobb pillanatai.
Mindenesetre ma is lesz Kötöttfogás (bár ma én itthon gyógyítom magam), aki nem éri be a silány utánzattal, fogyasszon eredetit.
Amúgy egyszer szerepeltem egy vitaműsorban Huth Gergellyel. Megdöbbentő élmény volt. Azóta is vallom, hogy a médiában nála kínosabb, butább és tehetségtelenebb emberrel még nemigen találkoztam. Nem csoda, hogy ilyen karriert futott be az agitprop-pártmédiában.

jaegtoer 2018.09.06. 06:54:18

Mi mindenkivel nyelvi vagy bármilyen rokonságban állunk, ha abból bármilyen hasznot remélünk. Egyszer a büdös életben nem ártana legalább jóban lenni saját magunkkal, ha már a saját -anyakönyvi alapon nyugvó- rokonságot nem vesszük tekintetbe. Kivéve persze a saját lábon állóinkat. Az ugye mégis csak más. Mindenesetre reménykeltő, hogy miniszterelnökünk a makrolingvisztika és a mikrolingvisztika területén is jelentős jártasságra tett szert, talán még a hátrafelé nyilazást is sikeresen abszolválta, azért remélhetőleg mostanság -amíg nem késő- talán időt tud szakítani az oktatásügyre, meg egy kicsit az egészségügyre is, mert a kihalás nevezetű meredély szélén nem tanácsos ugrabugrálni. Ugyanis egyes vélekedések szerint, nem kell egy nemzetnek elpatkolni egy szálig, az utolsó emberig, két dolog elég hozzá. A szellemi elbutulás (itt nagy előre lépést sikerült tenni) és a reménytelenség csúf horizontjának föltartóztathatatlan közeledése. Ezek elég aktuális dolgok. És ezen heti 24 tornaóra és 3300 fedett pályás sportlétesítmény sem segít. Szóval, vannak ilyen vélekedések. De mi lehet a valóságalapjuk, azt el sem tudom képzelni? Persze az anno elhangzott 'fél-ázsiai népség', mint szókép, mint tartalom, mint megközelítés, azért elég mélyen beégett a winchesterembe. Ez azonban igazán magánügy. A GDPR rendelkezések szerint is. Állítólag.

jaegtoer 2018.09.07. 05:11:18

Egy Varga Juditnak törzskönyvezett politikai ribanc fejtegetéseibe botlottam. Szerencsére éhgyomorra.

Orica Középföldi 2018.09.07. 05:30:00

@jaegtoer:

Láttam, Sargentini jelentés, de nem érdekelt.

***

Gábor György
5 órája ·
Mosoly-album. Fényképek készülnek, kemény férfiak kézfogása, bajtársias ölelkezés, államférfiúi útmutató: ti vagytok Európa jövője. Aztán Európa jövőjéről kiderül, hogy belga neonáci csürhe, akik jópofa fotókkal szeretik szórakoztatni magukat: egyiken például szeneslapát, rajta földről összeszedett hamu, s a kép fölött felirat: Hogyan szedjünk fel zsidó csajokat.
A TEK ellenőrzése nélkül aligha találkozhattak ezek a magyar miniszterelnökkel, s aligha diskurálhattak vele. De ha mégsem tudták, kik ezek, ma már mindenki tudja, kikkel parolázott a magyar miniszterelnök, s kiket nevezett a jövő letéteményeseinek.
Orbánnak még maradt két napja, hogy Ros hásáná előtt elnézést kérjen zsidó honfitársaitól és minden tisztességes embertől. Kivéve persze, ha a belga keretlegényekkel szimpatizál, velük ért egyet, s ténylegesen bennük látja Európa jövőjét.
Vagy-vagy.
Harmadik út nincs.

Orica Középföldi 2018.09.07. 14:29:43

"Tegnap futottam össze egy járókelővel, aki megállított azzal, hogy azt olvasta rólam a sajtóban, én vagyok a mostani rendszer kedvence. Ennyit a kultúrharcól.

Nem érzi úgy, hogy meg kellene szólalnia, amikor harci zászlóra tűzik a nevét?

De hát, aki ezt állította, az szemlátomást egy nagyon hülye ember. Láttam a fényképét. Mit cáfoljak rajta?"

24.hu/kultura/2018/09/07/beremenyi-geza-interju-kulturharc-irodalom-tortenelem-oneletrajz/

Orica Középföldi 2018.09.07. 14:36:43

Tompika szipokázott.

Deutsch Tamás

A virtigli liberális tollnokok most akarják megtiltani Szabó államtitkár asszonynak a szabad iskolaválasztást.
Szabadság, barátaim, szabadság.
Annyira szép!
Ennyi.

*

Egy komment:

Szerintem bámulatosan öszeszedett a közlése ahhoz képest, hogy jóformán már leszippantotta Kolumbiát a térképről. Szippancsság, barátaim, szippancsság.

Orica Középföldi 2018.09.07. 17:04:05

Hont

"Miért nézi Bereményi Géza hülyének Szakács Árpádot?" - teszi föl a kérdést Gajdics Ottó.

Segítek.

Mert az.

jaegtoer 2018.09.08. 06:26:58

@Orica Középföldi:

K. A F. Tominál egyidejúleg érvényes lehet a szipoka és a sziporka. Csak van amikor a sziporka kimerül a szipokában. Egy brüsszelistánál (mert Tomi kétségtelenül hosszú évek óta az) ez megeshet. Különösen, ha Deutsch K. A F. Tamásnak hívják. Malőr.

Lábjegyzet.

A kaf-nál említett politikai ribanc FB nyitóképe amúgy egy hivatali protokoll fotó, amelyen Áder János és Tarlós István társaságában látható, Sávolt Attila, és két szép magángyermeke társaságában.
Konklúzió:
Tehát, ha valaki magánügyeskedik, ne csodálkozzék, ha a lópata mellett megjelenik a lószar is.
Aztán van még olyan is, ha valaki kirakatba teszi a képét, előfordulhat, hogy leköpik. A következő lépés, amikor a kirakatot betörik.

[az már csak szubjektív érzés, hogy feltörekvő szarok már dinasztia alapításokban gondolkoznak. A cselekvések iránya ez. kaf-ra ez természetesen nem vonatkozik szerteágazó családi kapcsolatai ellenére sem, de klánnak megteszi. ]

jaegtoer 2018.09.08. 08:11:36

hvg.hu/itthon/20180903_veszprem_korhaz_beazas_felujitas

Azt is hallottam, hogy annyi víz folyt ki, és szerteszéjjel, hogy környékbeli mobiltelefonok sokasága elázott, különösen a könyvtárosoké. Ez ugyan elég meglepő, mindazonáltal elég súlyos lehet a helyzet, mégis előfordulhatott, hogy néhány magasabb fekvésű helyen egyes esetek kivételt képeztek, de ezekről meg rosszindulatú pletykák azt állítják, hogy teljesen elkoptak a gyakori használattól.

Orica Középföldi 2018.09.09. 04:12:46

Mint írtam, nem olvastam Ungár írását, megteszi ezt helyettem is TGM.
Sőt, meg is lábjegyzeteli a "horgas elméjű agg" :))) Nekem tetszett.

merce.hu/2018/08/28/tgm-immoralizalnak/

Orica Középföldi 2018.09.10. 08:32:40

Mit kívánjak? Szép napot, jó napot, derűt, nyugalmat, amnéziát a közélettel kapcsolatban?

Most, hogy Orbán Viktor tegnapi kötcsei beszédében is helyet kapott a kultúrharc, s ennek kapcsán a kormányfő is balliberális fölényről szónokolt, elmondok hát, kedves gyerekek, egy igaz történetet.
1727. szeptember 5-én meghalt II. Erős Ágost lengyel király, szász választófejedelem hitvese, Christiane Eberhardine. Minthogy a fejedelemasszony rendkívül népszerű volt Szászországban, ugyanis nem követte férjét, aki a lengyel korona elnyerése érdekében áttért a katolikus hitre, s minthogy Christiane Eberhardine volt a leipzigi egyetem patrónusa, akit a diákok nagyon szerettek és tiszteltek, egy bizonyos Karl von Kirchbach nevű diák vezetésével elhatározták, hogy a Paulinerkirchében dicsőítő és gyászbeszédet mondanak az elhunytért, s ez alkalomból egy gyászzene (gyászkantáta) megkomponálására kérik fel Johann Sebastian Bach urat. A zenéhez a szöveget – a tervek szerint – Gottsched, neves német író és irodalomtudós írja. Az egyetem fura urai nem egyeztek ebbe bele, s az általuk „közepes”-nek minősített Bach helyett kedvencüket, egy bizonyos Görnert kívánták felkérni a gyászkantáta megkomponálására. Az egyetemisták erre azt válaszolták, hogy rendben, ám akkor ők bojkottálják a gyászszertartást.
Kirchbach végül elérte, hogy Bachot kérjék fel, ám az egyetem hatalmasai még az utolsó pillanatban is meg akarták alázni Bachot. Egy kötelezvényt kívántak vele aláíratni, amelyben Bach tudomásul veszi, hogy a felkérés nem jelent precedenst, amiből a jövőben jogokat formálhatna. Bach azonban az egyetem küldöttét levelestül, mindenestül, öntudatosan kihajította a házából.
Végül aztán Bach zenéjével és Gottsched szövegével elkészült a mű, a Laß, Fürstin, laß noch einen Strahl (Trauerode, BWV 198), amelyet 1727. október 17-én adtak elő az egyetem templomában.
A hatalom kedvencéről, Johann Gottlieb Görnerről ma már alig-alig tud valaki, s ennek oka bizonyára az lehetett, hogy az „anti-pápista”, lutheránus Bach elfogadhatatlan módon, tíz körömmel kapaszkodva őrizte kulturális fölényét a hatalom támogatását élvező, nagyszerű Görnerrel szemben.
És ez a kulturális fölény – csodák csodája – mind a mai napig kitart.
Itt a vége, fuss el véle!

p.s. Az imént elmondtam ezt a mesét a fiaimnak is. A nagyobbik, a maga 15 évével, felordított, s kamaszos hevülettel az alábbit kérdezte: „Apa, basszus, hogy a francba van az, hogy a történelem így ismétli önmagát?” Meglátása lényeglátó. A mentalitástörténetről beszéltem nekik ezután.

(Gábor György)

Orica Középföldi 2018.09.10. 10:51:12

Hont András
1 órája ·

Ha valaki ma reggel megnyitotta az állami- és pártmédiát, akkor arra ébredt, hogy a svédek már megkezdték a vagonírozást, és miniszterelnökké választották Orbán Viktort. A bevándorlásellenes erők ( = egy volt neonáci párt) "történelmet írtak", "előretörtek", "áttörtek" stb.

Ezzel szemben a Svéd Demokraták 4,7 százalékos javulás ellenére egyetlen céljukat sem érték el. Bagatellizálni nem szabad az eredményüket, de egy napja még azt találgatta a kontinens, hogy megnyerik-e a választást, azaz övék lesz-e a legnagyobb párt. Ehhez képest a győztes szocdemektől jócskán lemaradtak (több mint 10 százalékkal), nem érték el a 20%-os lélektani határt, és még azt sem mondhatják el, hogy a legnagyobb ellenzéki szervezetté váltak.
Nem, nem törtek át. Nem, végül nem a migráció kérdése döntötte el a svéd választást, ahogy a közmédia "szakértői" a tényektől némileg elmaradva susogják. (A szakértő egy csávó az Alapjogokért központból és Lomnici Zoltán CÖF-jogász. Mindenhez értenek, na. Mindenhez is. Azért a hirado.hu oldalon egy Hont-kötet befigyel - lanyhul az éberség.) Az pedig, hogy "a bevándorlásellenes Svéd Demokraták harmadikok lettek, ami nagy szó" - ahogy a magát még mindig mértéktartónak gondoló Figyelő leffentyűje írja -, külön szórakoztató. Annyira nagy szó, hogy eddig is harmadikok voltak.

Két megjegyzés. 1. A Magyar Idők meglepően korrekt cikkben számol be az eredményekről. 2. Ennyire azért nem érdekel a svéd belpolitika, sőt kifejezetten idegenkedem a politikai berendezkedésüktől, amelyik a honi propaganda állításaival szemben egyáltalán nem "liberális mintaállam", hanem baloldali, beavatkozó, egyenlősítő modell, amelyben számtalan területen korlátozva van az egyén döntési szabadsága. Szóval, felőlem a szociáldemokraták jól meg is bukhatnának, csak nem mindegy, hogy ki buktatja meg őket

Orica Középföldi 2018.09.10. 11:02:53

Ez óriási. Tényleg nincs határ.
Én egyébként erősen kétkedő vagyok. Nyilvános helyen? Kiabálás nélkül? Tökön rúgás nélkül?

www.facebook.com/pagenotfoundhistory/photos/a.402168146476535/2349248231768507/?type=3&theater

Orica Középföldi 2018.09.10. 11:10:41

Page Not Found történelmi stúdióblog
1 órája ·

Tibi atya lesz a NER Mindszentyje?

***

Jó kérdés :)
A pali felkötheti a csuhát, kiváncisan várom a reakciót.

Orica Középföldi 2018.09.10. 14:42:30

A népszerű virtuális karakter ezt írta az ügyről:

“⚠️❗BRÉKING! Az adóforintjainkon hazudozó ripost nevű sajtóipari hulladéknak ezt a gusztustalan, uszító címlapot sikerült a mai napon produkálnia. Szeretnék pár dolgot tisztázni, miközben a szükséges jogi lépéseket megteszem.

1. Nincs és soha nem volt éttermem.
2. Az újság által az én kocsmámnak nevezett, mellette lévő helyhez utoljára akkor volt közöm, mikor 3 éve
bepereltem őket védjegybitorlásért

Este jövök egy hosszabb cikkel a témáról. Dicsértessék!"

Orica Középföldi 2018.09.10. 15:32:40

A mai napon mindenki nekiment mindenkinek. Bayer Bereményinek és egy banknak, Puzsér Csintalannak, a NER Tibi atyának, és én alig olvasok híreket:))

A stílusról, csúsztatásról, egyebekről nem is mondanék semmit. Azt hiszem korán elvonulok egy hosszú téli álomra, és álmomban woodoo-babákat készítek azokról(nak), akik megérdemlik.

Sir Bates dö Hól 2018.09.11. 21:34:00

@Orica Középföldi: én megnéztem... hú bazmeg!... viszont itt youtu.be/WFxPPCnnhh0 pontosan látható a ner-cselédek színvonala: a legkisebb kölköm is jobban/eredményesen védte volna a világ legultrább magántáncosa által képviselt "véleményt" (mégha semmilyen körülmények között sem azonosul azzal semmilyen mértékben... rólam nem is beszélve:-)... a ner-cselédeknél a legfájóbb az a hihetetlen ostobaság és tudatlanság: másnak III. Richárd, nekünk Übü papa... Aczél György gyere vissza!!!...

Orica Középföldi 2018.09.11. 21:34:39

Page Not Found történelmi stúdióblog
36 perce ·

"Ötven évvel ezelőtt ez volt a jelszó: liberalizmus, demokrácia, felvilágosodás, emberi méltóság, polgári jogegyenlőség, nemzeti függetlenség, népszabadság, szabad gondolás, szabad sajtó, szabad lelkiismeret, szabad verseny, haladás. Ma: tekintélyi állam, totális állam, korporatív állam, munkaállam, népiség, fajiság, új rendiség, új világnézet, új szellemi front, keresztény nemzeti országlás, nemzeti öncélúság, nemzetpolitika, nemzetvédelem, nemzetszervezés, szolidaritás, reform."

Ignotus Pál: Vissza az értelemhez (1936)

Mintha csak Soros kottázta volna.

Sir Bates dö Hól 2018.09.11. 21:48:39

@Orica Középföldi: a legjobb az, hogy a gyanúsított nem migráncs: legálisan tartózkodik moon... (gondolom, ha magyar az elkövető, az áldozat jobban érezné magát... másik blogon: mi az a magyarságomban, ami másokat zavarhatja?... linkeltem az LA-consul esetét:-)...

Orica Középföldi 2018.09.11. 22:08:38

Ez igen figyelemre méltó írás. Ahogy elnézem sokat merített Petersonból pl.Puzsér, de csak szlogenek szintjén,

qubit.hu/2018/09/11/jordan-peterson-rohejes-troll-veszelyes-profeta-vagy-az-igazsag-bajnoka

Sir Bates dö Hól 2018.09.11. 23:44:51

tablet.hvg.hu/itthon/20180911_Allam_altal_elismert_kisebbseg_lehet_az_orosz_Magyarorszagon

és akkor én vagyok a hazaáruló (a szép az, hogy utána putyin mindegyiknek küld egy útlevelet és máris jogot formál az állampolgárai megvédésére, á la Ukraine)...

Orica Középföldi 2018.09.12. 08:27:57

@Sir Bates dö Hól:

Néhány gondolattal majd reagálok Fukuyamára is, de most nincs időm.

guma 2018.09.13. 18:48:37

@Orica Középföldi:

betettem a Kötöttfogást + Szabadfogást is most...

@Sir Bates dö Hól:

ezt a témát elvittem és kibővítettem. kösz! :)))
(bár nem emlékszem pontosan, de nem rég volt, hogy az illegálisan itt tartozkodó (élő?!) oroszpolgár fenyegetett meg a magyar civil aktivistát...)

Sir Bates dö Hól 2018.09.13. 23:33:42

@guma: aki egyébként egy csecsen hazaáruló... Dzsohar Dudajev forog a sírjában...

guma 2018.09.15. 06:24:57

@Sir Bates dö Hól:

ma él a poszt.
kicsit talán el is ment az összeszedett anyag a vizumok és letelepedési kötvény történet felé, de ott van az angol mérgezés és a Hévizen kormány beruházásából építendő orosz ortodox templom is...

kiváncsi vagyok, mit tennél még mellé.

Orica Középföldi 2018.09.15. 09:20:24

Úgy látom kimúlik ez a blog. Jenőke elment, Hacsának tele van a hócipője hóval és medveszarral, Bellát valami más foglalja le, Sir elvétve jelentkezik, Jég nem ér rá.
Mindent megértek.

Részemről az utolsó bejelentkezés.

www.atv.hu/videok/video-20180914-vajda-mihaly

Sir Bates dö Hól 2018.09.15. 22:09:26

@Orica Középföldi: akkor hogy fogom olvasni a facebookról linkelt anyagokat?!...

@guma: nagyon jól összeszedted... tán csak azt jelezhetted volna, hogy mint "hivatalos" kisebbség tagjainak putyin azonnal küldheti az állampolgárságot (az már más kérdés, hogy mo pont egy szót sem szólhatna ez esetben, hisz amit mo csinált az egyszerűsített honosítással az példanélküli és sz'tem felháborító)...

guma 2018.09.16. 07:19:06

@Sir Bates dö Hól:

ezt nem tudtam!

ott sem ártott volna ezt az infot megosztanod, főleg az olasz anyag után ez sokat jelent!

guma 2018.09.16. 07:31:24

@Orica Középföldi:

na ne!

ki engedte, hogy nyugdíjazd magad? :((((

hogyan jutok hozzá szörfözésedhez a fácsé fantasztikus világában? tessék csak melózni, vagy nálam lepakolni, ha már kifogásokat keresel.
sajnálom, hogy csökken itt a duma, mert roppant sokat tanultam belőle és engem az sem dob fel, hogy nálam még orosz, japán, svéd stb látogatok is vannak.
süti beállítások módosítása