hetes jég

hetes jég

Egy újság megszűnésének margójára

...és akkor még a német PEN Klub is... Nahát!?

2016. október 16. - mackó manó

Mindent mindennel összevetve, Magyarország csendes, újra csendes*, miközben forr, zsibong, zajong Európa -éli életét, percről percre születnek újjá remények, álmok és vágyak, addig itt kómába fagyottak helyett furtonfurt harcol s üzenget egy cipolla, keze-lába nyomán pusztulás, csak focipályának nő a fű s rokonnak, vagy vazallusnak...

Hálószobákig és konyhákig hatolt álmodott rendje, behálózott minden napot, minden ünnepet, minden életet és minden gyásznapot, már a sírgödrödet is magad áshatod…

 

Telnek-múlnak a kómába dermedt napok, és fogynak az álmok, és fagynak meg sorra a remények, egyszer csak megszólal a szürke, mondván a feketének: -Minek annyi szín?! Csak zavart okoz a kéklő kék, a vakító fehér, a rengeteg zöld, a vörös, de mondhatni, a szivárvány összes színe csak útban van, felesleges. Legyen minden szürke és fekete, nem kellenek más színek, takarj be mindent, ami nem fekete, csak a szürkét hagyd meg, mint strómant és rokont…

 

Felbátorodott a csend is: -Minek annyi hang, miért legyen zaj, ricsaj, nevetés, Berlioz, Mozart, Beethoven, Muszorgszkij oly avítt, ne szóljon más csak a csend hangjai s focimeccseken a síp, és kisemmizetteken a gúnykacaj...

 

Ezt már nem hagyhatta szó nélkül a papír: -Ne legyen hát akkor se betű, se szó, sem írás, hagyjanak engem tisztán, ne terheljenek szabad szavak, szálljon el a semmibe minden gondolat, ezentúl csak a vezér beszédeit tűröm magamon…

 

S hogy elfogyott a szó, s megszűnt a hang, a billentyűzet a tollal táncolva tombol, többet nem írnak semmit, csak a vezér agymenéseit és nemzeti konzultációt...  

 

 

Nem lévén már szín, csak szürke és fekete, nem lévén  hívó hang, csak kolomp,  önnön vermükbe vesztek a szólók, már csak a vezér szava verődik vissza mindenhonnan, lapít a papír, és por alatt sunyít a pc, az írás is szétesett, így mindezeken magába merülve mélázik a lélek, talán egy fohászt küld szelek szárnyán az égbe: -Teremtőm, kérve-kérlek, vegyél vissza engem erről a földről, időtlen időm itt lejárt, elillant minden álmom, ideje innen tovább állnom.

 

*Lábjegyzet: P.S. plágium és @parafrázis 2016/1849

 

Miután felébredtem, és életre keltem, mit nem olvasok, ha nem ezt:

 

"Elutasította a magyar PEN Club meghívását a német PEN Club. A Szőcs Gézáéknak küldöttnyilvános levél egyértelművé is tette, miért: a magyar testvérszervezet kritika helyett a kormány szolgálatában áll, és a kisebbségek védelmét sem vállalja fel.

„Kedves Szőcs Géza, kedves Turczi István, köszönöm a meghívást a magyar PEN Club fennállásának 90. évfordulója alkalmából rendezendő budapesti ünnepségre. A meghívásnak sajnos nem tudunk eleget tenni, mert

a magyar PEN Club jelenlegi magatartása számunkra nem elfogadható."

 

 http://index.hu/kultur/2016/10/14/a_nemet_pen_klub_nem_ker_szocsekbol/

 

 Nem, ez nem lehet, még bizonyára alszom, csak azt álmodom, hogy ébren vagyok. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://7sjeg.blog.hu/api/trackback/id/tr8511809135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guma 2016.10.16. 08:15:38

mackó manóka!

mivel (és hol) élesítettél?

Orica Középföldi 2016.10.16. 09:55:03

Azért a ritmus és rímimádó poéta elő-elő bukkan:)))
Nincs helyed a PEN Clubban?

mackó manó 2016.10.16. 10:01:04

@guma:

Egy antikvitásban vásárolt fenőacéllal élesítettem, s legutóbb a konyhában éleztem meg a késeket.
A posztot azt hiszem azért nem tudja bárki (tag) élesíteni, mert az admin jogot nem osztottam meg senkivel, önző módon megtartottam magamnak, mert ahogy lehetne élesíteni, úgy törölni is, és nem csak a szóban forgót. Magamat pedig szívesebben kárhoztatnám, mint mást. Majd kialakul minden, nem nemzeti vágta ez, csak egy felület.

mackó manó 2016.10.16. 10:27:36

@Orica Középföldi:

Egyszerűen borzasztó a képesség tehetség nélkül. Ez van:-) Ilyen irányú ambícióimat sikeresen kiirtottam magamból 40 évvel ezelőtt. Ami zajlik, az csak ostoba el-eltévelyedés.
A mai PEN Clubban ha lenne tehetségem, levegőm sem lenne, nemhogy székem, mindazonáltal fűzfa mivoltú martalócként nem köt a regula, és fellélegzek, hogy hamvaimat nem cipeli majdan senki suttyomban aktatáskában, vagy befőttesüvegben. Egyszerűen el leszek ásva. Mint az ország.

Orica Középföldi 2016.10.16. 11:01:54

@mackó manó:

Hülye:)))))))))

Spiró választékosabban fejezte ki ugyanezt. A ME-n tartott előadásában - A fogság - azt mondta, mindent a szakemberektől tanultam, de mint írót, nem kötnek a diszciplinák.
Bár meglehet, a poézisnek(ben) ilyenek nincsenek. Nem tudom.

Megjegyzem, kiváló ízlésre vall, hogy nem szeretnél a bohóc oldalán, szütyőben rázkódni.

Orica Középföldi 2016.10.16. 11:30:51

Beszélgetésünk és az álmok. Érdemes a kommenteket is elolvasni.

www.facebook.com/peter.konok/posts/1213298762059563

mackó manó 2016.10.16. 14:53:17

@Orica Középföldi:

Tudatlanságomat enyhítendő, kiwikiztem: Ki az a Parászka Boróka? Bár ne tettem volna?
Ez persze nem jelenti az ő irodalmi & médiabeli munkásságának lekicsinylését, bizonyára heroikus küzdelmet folytatott az irodalommal, a filozófiáról nem is szólva, és nem az én tisztem eredményt hirdetni, de mégiscsak fenntartások figyelembevételére int az az arc, aki a fotókról visszatekintve imolai mélységeket hozott fel a tudatalattimból és önkéntelenül is elgondolkoztam a párthus gyökereken.

mackó manó 2016.10.16. 14:57:38

@Orica Középföldi:

Kedves vers.
Én is szeretem az őszi hűvös szobákat, de a hulló levelek neszére olykor összerezzenek, mert olyan érzés, mintha én vesztettem volna el valamit.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2016.10.16. 15:58:10

hűvös szoba kontra arcüreggyulladás
hulló levelek nesze kontra harangzúgás és ruettkerékkerepelés

jó reggelt, álomtündér, megvolt az ebéd utáni szunyóka?

guma 2016.10.16. 17:55:44

@mackó manó:

kösz!

ha kérhetlek: töröld is a próbaverzióm, mert én nem tudtam...
(nálunk mindenkinek volt joga, így erre nem is gondoltam...)

borokát régóta nem olvasom (épp úgy mint a géket!) de azért meglep, hogy milyen siokan szemlézik...

@parti_giano:

cccccc
micsoda hangulati elemek. :D

Orica Középföldi 2016.10.17. 06:51:28

@mackó manó:

Parászka

Elég régóta olvasom(tam) írásait a 168 órában. Nem mondtam, hogy egyszerű ember, a fotói pláne keltenek némi óvatosságot, de figyelemre méltóan írt.

Az, hogy a küldetéstudat mikor csúszik át zakkantságba, kiszámíthatatlan.

Orica Középföldi 2016.10.17. 07:05:45

PEN

"Talán valóban arról van szó, hogy a romlott, bomló, pállott gondolatok magára a nyelvre is visszahatnak? "

www.facebook.com/peter.konok/posts/1213623358693770?pnref=story

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2016.10.17. 12:55:55

@parti_giano: hallgatom a klubrádiót, para-kovács szól, most van a gyűjtés hete. nekem tetszik ez a közösségi rádió/tv/újság modell. hajlandó vagyok fizetni érte, így a népszabadság in-line-ért is. az államot jobb, ha kihagyjuk belőle. persze, a közmédia kötelezően bbc szint lenne ebben a formában. ehhez kevés az eszük az ifjúkommunistáknak.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2016.10.17. 13:01:20

@Orica Középföldi: a fenti neked szólt, de bemackómanósodott az ujjam, mikor böktem.

mackó manó 2016.10.17. 14:12:59

@parti_giano:

Nem bemackómanósodott az ujjad, hanem bepupitászodott.

Orica Középföldi 2016.10.20. 11:07:54

Amikor felüti a fejét az üldözési mánia - mégha kommunikációs trükknek szánták is - az bajt jelez.

propeller.hu/itthon/3247621-orban-baloldal-hajtovadaszatot-folytat-mert-megverte-nagy-legendajukat

mackó manó 2016.10.20. 16:01:31

Álomszuszék? Mármint én, és a bestye némák?

Le vagyok terhelve. Terhelt vagyok. S mint terhelt, nem tehetek semmit sem könnyen. Szabadon sem, Mert köt a terhem. Nem a súlya, tömege, térfogata, hanem a jellege. Nem átruházható. Időtlen... szóval: konstans. Folytonosan vajúdok, Aki a magzatvízzel jönne, annak annyi. Ez szárazonszülés.
Igen. és nem mindegy, ahogy kisülés vagy kis ülés sem. Mert egy szárazon ülés nem keverve a szárazon süléssel még jó is lehetne . Vörösborral sajttal...már ha már azon, de amazon? Mindig csak a nők. Ezért nem megy itt semmi. Nő, de nem halad. Legfeljebb suttog, rikácsol, emancipálódik, rabul ejt, kihasznál, áldozatot hoz, zokog, kacag, megment, romba dönt. Bármit, csak biztonság legyen. Az övé.

mackó manó 2016.10.21. 07:01:37

Jó reggelt kívánok!

Szép, felhős és esős napunk lesz ma.
Minden okunk megvan arra, hogy fergeteges jókedvvel induljon a nap!
Szerencsére holnap is esni fog.

Szép napot!

Orica Középföldi 2016.10.21. 08:55:14

pihentek vagytok:))

Az ajtó gyönyörű, a vegán kaját fogyaszd magányosan , a mackó kicsit slank, Hacsa nem táplálja őket megfelelően.

mackó manó 2016.10.21. 19:59:23

@parti_giano:

No, végre meg tudtam nézni a képeket.

El kell szomorítanom mindenkit, így téged is, juszt sem megyek a Vegára töltött káposztát főzni. Az egyéb említésre sem méltó okok mellett a leglényegesebb, hogy tartok tőle nem lehetne 6-8 órán keresztül főzögetni, hamar leégne, és ezen még a titán üst sem segítene.

www.csillagaszat.hu/hirek/asztrofizika-hirek/af-kulonleges-csillagok/megoldodott-a-vega-rejtelye/

Az ajtó megjárja, de a legfontosabb ajtók nem láthatóak. Ha meggondolom, hogy minden egyes pillanat egy ajtó egy másik világba, végtelenül szerencsésnek érezhetem magam, milyen hosszan időzök itt. Persze azt megértem, ha másnak más erről a véleménye.
És akkor még vannak a lelkek ajtói... [de most ezzel már végképp nem feszítem tovább az ívet]

Nem is tudtam, hogy a jegesmedvék orra ennyire multifunkcionális. Tanulság: majd megtanulja, hogy mikor és mibe üsse. Vegyem a lapot?:)

mackó manó 2016.10.21. 20:02:10

Aki nem akar a Vegá-val linkeskedni, röviden:

"A Vega az égbolt ötödik legfényesebb csillaga. A Naptól 25 fényévnyi távolságban van, hazánk területéről tavasztól őszig látható a Lyra (Lant) csillagképben.
Évtizedek óta tudják a csillagászok, hogy a Vega hőmérséklete és abszolút fényessége nem egyeztethető össze a csillagok többségére érvényes összefüggések jóslataival, mivel a Vega
mintegy 50%-kal fényesebbnek tűnik, mint amit a hőmérséklete alapján várnánk. "

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2016.10.21. 20:56:08

@mackó manó:

"Buying bread from a man in Brussels
He was six-foot-four and full of muscles
I said, "Do you speak-a my language?"
He just smiled and gave me a VEGEMITE sandwich
And he said
I come from a land down under
Where beer does flow and men chunder
Can't you hear, can't you hear the thunder?
You better run, you better take cover
Yeah"

mackó manó 2016.10.22. 09:50:10

Vincent mostanában mintha fel lenne hergelődve.
süti beállítások módosítása